arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

ادعای مدیرعامل فیس بوک پوشالی بود؟ / اینستاگرام به بهشت کلاهبرداران و فروشندگان کالاهای تقلبی تبدیل شده است

مدتی پیش مدیرعامل فیس بوک(شرکت مادر اینستاگرام) اعلام کرد که اینستاگرام قصد دارد تبدیل به آینده خرید مدرن شود اما به نظر می رسد این ادعایی پوشالی و خلاف واقعیت بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدتی پیش مدیرعامل  فیس بوک(شرکت مادر اینستاگرام) اعلام کرد که اینستاگرام قصد دارد تبدیل به آینده خرید مدرن شود اما به نظر می رسد این ادعایی پوشالی و خلاف واقعیت بوده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اینستاگرام به طور جدی در حال کار برای ایجاد فضایی امن برای خرید و فروش کالاهای مختلف است اما به نظر می رسد این اقدام علنا منجر به باز شدن مسیر برای افرادی شود که برای خرید و فروش کالاهای جعلی یا تقلبی تلاش می کنند.

درواقع ویژگی هایی مانند بخش "استوری" در اینستاگرام به فروشندگان کالاهای تقلبی و کلاهبرداران کمک می کند تا بدون نیاز به ردیابی طولانی مدت، محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کنند.

این یافته ها از این جهت برای اینستاگرام ناخوشایند است که اخیرا اعلام کرد برنامه هایی برای تبدیل پلتفرم خود به سیستم خرید آنلاین دارد. البته اینستاگرام در همان زمان اعلام کرد:"ما یک انگیزه قوی برای تسریع حذف محتوای تقلبی و جلوگیری از افرادی که از سیستم عامل ما استفاده می کنند داریم."

اما یک گزارش از شرکت تحلیلی Ghost Data نشان می دهد که از سال 2016، فروش اقلام مد تقلبی در پلت فرم اینستاگرام به طور چشمگیری افزایش یافته است.طبق گفته Ghost، تعداد حسابهای تقلبی فعال در اینستاگرام در سه سال گذشته 171 درصد افزایش یافته است. در سال 2016، حسابهای تقلبی در مجموع 14.5 میلیون پست در مورد کالاهایی که اصالت نداشتند، منتشر کردند. در سال 2019، نیز این رقم به  بیش از 64 میلیون پست رسید و این یعنی نرخ رشد بیش از 341 درصدی.

ادعای مدیرعامل فیس بوک پوشالی بود؟ / اینستاگرام به بهشت کلاهبرداران و فروشندگان کالاهای تقلبی تبدیل شده است

Ghost در این گزارش نوشت: این روند "قوی شدن بازار اجناسی تقلبی در اینستاگرام را تا چندین برابر نشان می دهد. درواقع فروش کالاهای غیراصل در بازار زیرزمینی به شدت رشد داشته است. شرکت فیس بوک اخیرا یک گزینه جدید را ایجاد کرده است، که به مشتریان اجازه می دهد بدون نیاز به برنامه، به راحتی محصولات را خریداری کنند. گروهی از تحلیل گران دویچه بانک نیز تخمین زده اند که این ویژگی جدید می تواند تنها در سال 2021 تا 10 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

یک سخنگوی اینستاگرام در این خصوص گفت: "ما می خواهیم جامعه ما تجارب خوبی در کسب و کار اینستاگرامی داشته باشد و ما ضوابطی بسیار جدی برای مبارزه با متقلب ها در پیش خواهیم داشت.ما در حال حاضر به طور منظم به گزارش محتوای تقلبی در یک روز و اغلب در عرض چند ساعت پاسخ می دهیم. علاوه بر این، ما همچنان به مبارزه علیه محتوای بد، از جمله محتویاتی که ممکن است کالاهای تقلبی را ارائه دهند، ادامه می دهیم."

نظرات بینندگان