arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
نشریه آتلانتیک نوشت:

جالب ترین اطلاعات در مورد گوشی های هوشمند که هنوز معرفی نشده اند / 5G با تاخیر به جهان فناوری وارد می شود

حقیقت این است که در خسته کننده ترین زمان برای گوشی های هوشمند قرار داریم. اکثر گوشی های هوشمند دارای دوربین های حرفه ای و پیشرفت های یکسانند و به عبارتی گوشی های  iOS و اندروید اساسا دارای اکوسیستم های مساوی یکدیگرند. شبکه های تلفن همراه نیز اکنون به اندازه کافی سریع هستند تا اکثر مواردی را که میخواهید انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حقیقت این است که در خسته کننده ترین زمان برای گوشی های هوشمند قرار داریم. اکثر گوشی های هوشمند دارای دوربین های حرفه ای و پیشرفت های یکسانند و به عبارتی گوشی های  iOS و اندروید اساسا دارای اکوسیستم های مساوی یکدیگرند. شبکه های تلفن همراه نیز اکنون به اندازه کافی سریع هستند تا اکثر مواردی را که میخواهید انجام دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سرشناس ترین اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی خدماتی یکسان ارائه می دهند و در نتیجه انتخاب یکی از این شبکه ها کمی دشوار به نظر می رسد. به ویژه با توجه به این که اکثر کاربران از شبکه های ارائه دهنده خدمات اینترنتی انتظاراتی یکسان در حوزه استفاده از یوتیوب، اینستاگرام و واتس اپ دارند.

انتظار می رود که جهش تکنولوژیکی واقعی طی چند سال آینده با کمک فناوری شبکه مبتنی بر 5G رخ دهد.  5G نام تجاری صنعت اینترنت  بی سیم  که وعده داده اینترنت روی گوشی شما مانند اتصال فیبر نوری سیمی کار کند و به جای پهنای باندی که به 10 یا 20 مگابایت در ثانیه می رسد، ممکن است 200 یا حتی 500 مگابایت دریافت کند که برای  پخش ویدئو 4K مناسب است.

درواقع این موضوعی ساده و مشخص است که اینترنت 5G زیربنای نسل آینده تلفن همراه شما است. این زیرساخت نیز در قلب یک مبارزه عظیم بین بزرگترین سازندگان تلفن همراه در جهان است. از یک سو آمریکایی ها در تلاشند تا این موقعیت استراتژیک را به نفع خود تغییر دهند و از سوی دیگر چینی ها به دنبال دستیابی به این موقعیتند. مدت ها است که سرویس های اطلاعاتی آمریکا معتقدند هواوی به عنوان یکی از بزرگ ترین توسعه دهندگان اینترنت 5G با دولت چین در ارتباط است و از سوی دیگر چینی ها در قالب یک جنگ مجازی با آمریکاف در تلاشند خطوط مخابراتی فرامرزی خود را توسعه دهند.

حامل های اصلی شبکه های 5G به شکل آزمایشی در بعضی از شهرها ساخته اند و چندین دستگاه از آنها پشتیبانی می کنند. اما قرار است 5G به یک سرویس خدماتی بزرگ تبدیل شود که از اواخر سال جاری استفاده می شود و احتمالا در سال 2020 یا سال 2021 نیز استفاده خواهد شد.

 

حتی هنوز هم برخی از مدعیان توسعه اینترنت 5G در ایالات متحده مثل ورایزون و AT&T برنامه دقیقی برای توسعه اینترنت 5G  ندارند و بعید به نظر می رسد بتوانند به زودی به وعده پوشش سراسری اینترنت عمل کنند.در سال 2011، در طول آخرین انتقال شبکه، شرکت هایی مثلT-Mobile و AT & T تلاش کردند روش های توسعه اینترنت 4G را تثبیت کنند اما هنوز برنامه جامعی برای اینترنت 5G ندارند.

ایجاد این قابلیت جدید، اینترنت بی سیم را به قلمرو ناشناسی وارد می کند و چالش های متعددتری را سر راه ارائه کنندگان اینترنت قرار می دهد. مارکو تویویاینن یکی از قدیمی ترین بازیگران اینترنت بی سیم است. او مدیر توسعه کسب و کار صنعتی در حوزه فناوری است و به طور گسترده ای مورد استفاده از تجهیزات تلفن همراه تجربه دارد. او می گوید: "شرکت ها هنوز نمی دانند دقیقا چه ظرفیت ها و فرصت هایی در حوزه اینترنت 5G  دارند."

تغییر اینترنت 4G به  5G نیازمند زیرساخت هایی متعدد است. این تغییر بسیار دشوار است و به اعتقاد تویویاینن، بسیار پیچیده تر از تغییر3G به 4G  است. حتی هنگامی که این کار انجام شد روشن نیست که کدام کاربر تلفن همراه می تواند به سرعت با اینترنت بی سیم ارتباط برقرار کند.

با این حال، تقریبا تمام شرکت های مرتبط با تلفن همراه که تحت هدایت کوالکام و هواوی قرار دارند ، برای تسریع در راه اندازی تکنولوژی  5G در حال توسعه خدمات خود و البته افزایش کیفیت محصولات خود هستند. اما با همه این ها اگر زیرساخت های اینترنتی توسعه پیدا نکند، آن ها یک جنگ بزرگ را باخته اند.

در حالت ایده آل، آنها می خواهند یک مجموعه گسترده تر از مشتریان از کاربران گوشی های هوشمند داشته باشند. بنابراین شرکت های مختلف تولید کننده در تلاشند سیستم های پشتیبانی از اینترنت 5G را هر چه بیشتر توسعه دهند. انتظار می رود در آینده نزدیک هر سازنده عمده تلفن همراه و سازنده تجهیزات و حامل ها روی ساخت و توسعه اینترنت 5G تمرکز بیشتری داشته باشد.

 

 

 

نظرات بینندگان