arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

راز عجیب لئوناردو داوینچی 500 سال پس از تولدش فاش شد / فلج دست راست نقاش مشهور در سال های پایانی عمرش

بر اساس یک نظریه جدید که رنگ و بوی حقیقت دارد، لئوناردو داوینچی نقاش سرشناس و محبوب ایتالیایی در سال های پایانی عمر خود به دلیلی نامشخص دچار فلج دست راست شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بر اساس یک نظریه جدید که رنگ و بوی حقیقت دارد، لئوناردو داوینچی نقاش سرشناس و محبوب ایتالیایی در سال های پایانی عمر خود به دلیلی نامشخص دچار فلج دست راست شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، داوینچی و رازهای او همیشه مورد توجه عموم مردم بوده اند و از ماجرا تابلوی اسرار آمیز لبخند ژکوند تا ماجرای مماهای نقاشی های او همیشه در صدر خبرهای هنری است ولی این بار راز داوینچی شخصی است و به فلج عصب های دست وی مرتبط است.

بر اساس یک مطالعه، مهارت های نقاشی لئونارد داوینچی تا پایان عمر وی به شدت تحلیل رفته بود زیرا او توانایی عصب دست راست خود را از دست داده بود. تحقیقات نشان می دهد این نابغه ایتالیایی احتمالا یک سکته مغزی را پشت سر گذاشته که دست راستش را تحت تاثیر قرار داده است.

کارشناسان مدت زیادی به این موضوع پرداخته اند که لئوناردو دوبعدی بوده یعنی با دو دست خود نقاشی های بی نظیرش را خلق می کرده، البته دست چپ او در نقاشی ماهر تر بوده اما با دست راست نیز با مهارت طرح می زده است. اکنون یک نظریه جدید نشان می دهد داوینچی در سال های پایانی عمر خود رازی بزرگ را با خود حمل می کرده و این راز چیزی نیست جز فلج دست راست.

راز عجیب لئوناردو داوینچی 500 سال پس از تولدش فاش شد / فلج دست راست نقاش مشهور در سال های پایانی عمرش

دکتر داوید لازیری، یکی از نویسندگان مطالعات جدید و متخصص جراحی پلاستیک و ترمیم زیبایی در درمانگاه ویلا سالاریا در رم معتقد است که در سال 1517، لئوناردو فلج خاصی در دست راست خود  داشت.نویسندگان این تحقیق، که در مجله انجمن سلطنتی پزشکی منتشر شده است، اطلاعات بیشتری در مورد علت آسیب لئوناردو به دست آورده اند و تعدادی از مصنوعات تاریخی را مطالعه کرده اند. این شامل الگوریتمی از تصویری مرتبط به 1505 است که ریموندی نقاش ایتالیایی ترسیم کرده و مشخص شده که این نقاشی درواقع لئوناردو داوینچی معروف است. در این نقاشی دست راست داوینچی حالت  سالم دارد. اما نقاشی بعد از قرن نوزدهم از لئوناردوی سالخورده که توسط جیووان امبروگیو فیگوین، طراحی شده نشان می دهد در این دوران دست راست داوینچی حالت مچاله و بی حرکت دارد.

بر اساس این تصاویر دو فرضیه اصلی وجود دارد. نخست این که تصور می شد لئوناردو سکته مغزی را تجربه کرده است، و دوم این که او دچار فلج النور یا آنچه که به عنوان "دست پنجه شده" شناخته می شود بوده است. حتی برخی از پژوهشگران می گویند ماجرای لبخند عجیب مونالیزا نیز حاصل همین مشکل دست راست داوینچی است.

ماجرا هر چه که باشد این بسیار اسرار آمیز است که با وجود گشت 5 قرن از مرگ این نقاش نابغه هنوز هم بسیاری از کارشناسان به دنبال کشف رازهای داوینچی می گردند .

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان