arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

چالش جدید فیس بوک شروع شد / صفحات دارای تیک آبی در اینستاگرام مجددا احراز هویت می شوند

فیس بوک؛ شرکت مادر اینستاگرام یک چالش جدید را شروع کرده است. در جربان این چالش جدید، تمامی صفحاتی که یک بار تیک آبی(احراز هویت) گرفته اند، دوباره مورد بررسی امنیتی قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیس بوک؛ شرکت مادر اینستاگرام یک چالش جدید را شروع کرده است. در جربان این چالش جدید، تمامی صفحاتی که یک بار تیک آبی(احراز هویت) گرفته اند، دوباره مورد بررسی امنیتی قرار می گیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، از آغاز هفته جاری فیس بوک بدون جلب توجه و ایجاد سر و صدا، مشغول یک ازمون گسترده هویتی است.در این آزمون از عکس و متن تا الگوهای رفتاری کاربران مجددا رصد می شود و هر نوع صفحه ای که به اشتباه تیک آبی گرفته باشد با حذف تیک مواجه خواهد شد.

افزون بر این عملیات سختگیرانه اینستاگرام شامل ردیابی و حذف پست های سریالی است که هشتگ های مخرب مثل هشتگ ضد واکسیناسیون را ترویج می کنند. فیس بوک از دسامبر 2016 تا کنون عملیاتی گسترده را برای مبارزه با اطلاعات غلط  روی پلت فرم خود آغاز کرده است از زمان راه اندازی این طرح، برای اجرای طرح امنیتی خود تا کنون 52 سازمان در 33 کشور جهان را نیز به همکاری طلبیده است داده تا گروه هایی را که اطلاعات غلط را به اشتراک می گذارند شناسایی و حف کند.

برخی از منتقدان این طرح معتقدند فیس بوک حق ندارد این طرح را در اینستاگرام ارائه کند چرا که محتوای اینستاگرام با فیس بوک متفاوت است و به اندازه فیس بوک ماهیت خبری ندارد. اما به نظر می رسد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک قصد دارد برای مبارزه با مشکلات پیشین خود مثل اتهامات ترویج خبرهای جعلی و تخلفات انتخاباتی همه اقدامات مناسب را یکبار دیگر با قدرتی بالاتر اجرا کند. روز گذشته نیز در خبرها اشاره شد که فیس بوک اتاق جنگ خود را افتتاح کرده است تا با خبرهای جعلی انتخابات در اتحادیه اروپا مبارزه کند. 

نظرات بینندگان