arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

احمدی‌نژاد: نصف کارمندان وزارت کشور خانه‌نشین شوند/ زنان به خاطر کار زیاد زود فرسوده می شوند

رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر 2 هزار کارمند در ساختمان وزارت کشور هستند که باید گفت اینها چه کار می‌کنند و بهتر این است که هزار نفر از آنها در خانه‌های خود بنشینند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر 2 هزار کارمند در ساختمان وزارت کشور هستند که باید گفت اینها چه کار می‌کنند و بهتر این است که هزار نفر از آنها در خانه‌های خود بنشینند.

به گزارش سرویس اقتصادی "انتخاب" به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) در همایش ملی "دورکاری و نظام اداری، چالش‌ها و راهکارها" که با حضور رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات، عبدالرضا شیخ‌الاسلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: همه عوامل باید در خدمت انسان باشد و هر اقدامی باید برای سعادت، کمال و آسایش انسان صورت گیرد.


رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هر عامل و کاری که انسان را از انسانیت و استعدادهای الهی دور کند و فرصت رشد را از آدمی بگیرد مضر است، تصریح کرد: کارکردن برای معیشت نیز می‌تواند برای کمال و یا در نقطه مقابل آن باشد.

وی بر همین اساس یکی از ارکان‌های اصلی زندگی سعادتمند را خانواده دانست و یادآور شد: پدر و مادرها تلاش می‌کنند تا خانواده مستحکم، شاد و گرم باشد؛ اگر اشتغال و کسب معیشت به گونه‌ای باشد که اصل خانواده را دچار خطر کند مضر است از این رو ثرورت نیز اگر موجب سستی خانواده شود به هیچ دردی نمی‌خورد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به وضع خانواده‌ها اشاره کرد که در آن زن و مرد باید هر روز صبح زود بر سر کار حاضر شوند و 8 ساعت کار کنند و افزود: در این صورت تمام روحیات و توان انسان‌ها مستهلک شده و دیگر زمانی برای عالم شدن باقی نمی‌ماند و در واقع استعداد فرد می‌سوزد.

رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که پیشرفت‌های علمی چه نقشی در تنظیم کارهای ما می‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: در عهد قاجار و رژیم‌های منحوس گذشته در خصوص نحوه کار افراد سازو کارهایی غیر مردمی ارائه شده بود اما اکنون باید این رفتارها را تغییر داد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های افراد شاغل بسیار زیاد است؛ یک کارمند برای حمل و نقل، ناهار، مهدکودک فرزندش و مسائل جانبی باید هزینه‌های بسیاری را بپردازد همچنین به ازای هر کارمند در اداره 20 متر مربع فضا لازم است در حالی که این گونه هزینه‌ها باید به خود کارمند بازگردانده شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه برای هر کارمند در تهران 40 هزار تومان هزینه رفت و آمد، 40هزار تومان غذا و 40 هزار تومان هزینه مهدکودک است، یادآور شد: این هزینه‌ها اگر در خانه باشد خرج خود خانواده خواهد شد و حتی فردی که در خانه دورکاری می‌کند می‌تواند یک شغل دوم نیز برای خود داشته باشد.

رئیس‌جمهور بر همین اساس اقتصادهای موفق دنیا را اقتصادهایی دانست که کار خود را خرد و در یک فضایی کوچک جمع می‌کنند؛ در استان‌های کشور ما همواره بر روی داشتن گاوداری با 100 رأس گاو تأکید می‌شود و وام‌های بانکی بسیاری نیز برای این مسئله هزینه می‌شوند در حالی که هنوز با انرژی و خدمات یارانه‌ای شیر خوراکی ما نمی‌تواند با شیری که 5هزار کیلومتر با ما فاصله دارد رقابت کند؛ همچنین بسیاری از کارخانه‌ها با داشتن هزینه‌های زیرساختی باعث افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شوند و این مسائله باعث ایجاد فشار به مصرف کننده خواهد شد چرا باید بگذاریم که فشار به مصرف کننده وارد شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مقابل هر ایده تحولی، مقاومت وجود دارد، اضافه کرد: 350هزار کارمند بخش دولتی وجود دارد و حداقل همین تعداد نیز در بخش خصوصی کار می‌کنند؛ اگر نصف این 700هزار نفر دورکاری کنند اوج ترافیک صبح و بعدازظهر وجود نخواهد داشت و در واقع 350 هزار نفر در اوج ساعت مصرف حذف می‌شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه استفاده از سیستم دورکاری شاید در ابتدا کمی سخت باشد، افزود: باید رفتارهای پنجاه ساله قدیمی را که همه از آن می‌نالیم تغییر دهیم؛ با دورکاری دریافتی کارمند بالا و هزینه‌های سازمان پایین خواهد آمد.

* خانم‌ها بیشتر از "دورکاری" استقبال می‌کنند

رئیس‌جمهور در عین حال گفت که سه میلیون کارمند در کشور فعالیت می‌کنند که اگر یک میلیون نفر در خانه مشغول فعالیت شوند خود یک انقلاب خواهد بود؛ اگر در این چرخش کارها یک کودک از دست برود مثل این است که همه عالم از دست رفته و اگر یک کودک طعم محبت را بچشد و احیا شود گویا همه عالم احیا شده است.

وی با تأکید بر اینکه خانم‌ها حتما بیشتر از این طرح استقبال می‌کنند، اظهار داشت: خانم‌ها برای کمک به خانواده هم کار بیرون را انجام می‌دهند و هم کار خانه روی دوششان است از این رو خیلی زود فرسوده می‌شوند و آقایان نیز به همین صورت هستند از این رو باید یک برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه صورت گیرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در صورت دورکاری کارمندان بسیاری از ساختمان‌ها نیز خالی خواهد شد، افزود: می‌توان با خالی شدن ساختمان‌ها یک درصد به رفاهیات کارمندان اضافه کرد؛ مگر یک دولت چند ساختمان می‌خواهد؟ البته ما به کارمندان دیگر کاری نداریم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در حال حاضر دوهزار کارمند در ساختمان وزارت کشور هستند که باید گفت اینها چه کار می‌کنند و بهتر این است که هزار نفر از آنها در خانه‌های خود بنشینند.

وی با بیان اینکه کارمند سرمایه کشور است، تصریح کرد: شاید عده‌ای هستند که وقتی از هرجا کم می‌آورند به کارمندان توهین می‌کنند در حالی که کارمند جزء بیت‌المال است و این همه پروژه‌های عظیم بر عهده همین کارمندهاست.

احمدی‌نژاد در خاتمه تعداد کارمندان دیگر را بیشتر از بخش دولتی دانست و خاطر نشان کرد: باید همین مقدار را نیز کمتر کرد تا به حقوق افراد اضافه شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
1
10
حالا چرا این اواخر یادت به بهره وری افتاده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
5
لصفا اونایی که فکر میکنن این صحبتها به موضوع انتخابات مربوطه + بدن و اونا که مخالفن منفی بزنن
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
2
4
بله
بهتر است بانوان را کلا خانه نشین کنید تا اوضاع اخلاقی شرکتها و سازمانها هم بهتر شود .
بردیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
2
9
اصلا چه اجباری هست مردم کارکنن خوب کار نکنند همینجوری هم مملکت داره می گرده
دکتر جون تو نمی خواد حرص بخوری
قند خونت میره بالا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
2
5
بابا چراعصباني ميشيد؟؟
دكترمتخصص دوركاري است واصلا اين واژه رااولين باردرفرهنگ سياسي جهان ايشون ابداع كردند
نظرات بینندگان