arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

گوشی های هوشمند به قوی ترین ابزار عکاسی تبدیل می شوند / دوربین های 64 مگاپیکسلی در آستانه ورود به تلفن های همراه

شرکت سامسونگ در حال کار روی یک سنسور تصویربرداری جدید برای تلفن های همراه است که وضوح عکاسی با تلفن های همراه را چندین برابر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت سامسونگ در حال کار روی یک سنسور تصویربرداری جدید برای تلفن های همراه است که وضوح عکاسی با تلفن های همراه را چندین برابر خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تا همین یک دهه پیش بسیاری از افراد افزون بر گوشی هوشمند یک دوربین نیمه حرفه ای مستقل از برندهای معتبر نیز خریداری می کردند تا در سفها و مناسبت های مختلف عکس های باکیفیتی داشته باشند. اما این روزها گوشی های هوشمند وظیفه ثبت برترین خاطرات مردم را بر عهده گرفته اند.

شاید بر همین اساس باشد که شرکت های معتبر و مهم حوزه فناوری در تلاشند در حوزه عکس و فیلمبرداری از یکدیگر سبقت بگیرند. ISOCELL Bright GW1 یک سنسور 64 مگاپیکسلی است که از همان اندازه پیکسل 0.8μm به عنوان سامانه 48 مگاپیکسلی فعلی استفاده می کند، به این معنی که حسگر جسمی بزرگتر در این سنسور می تواند نور بیشتری را به دست آورد.

درواقع هر بار GW1 روشن خواهد شد تصاویر 16 مگاپیکسلی با ترکیب چهار به یک پیکسل ها عمل خواهند کرد. افزون بر این ها، سنسور جدید سامسونگ می تواند فیلتر رنگی را برای عکس های 64 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا در نور مناسب ایجاد کند. حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی نیز توانایی مشابهی دارد، اما سامسونگ اعلام کرده است که بخش 48 مگاپیکسلی نسبت به نمونه های مشابه خود به روزرسانی شده است.

در تحال حاضر، دوربین های 48 مگاپیکسلی در گوشی های سامسونگ، هواوی، اپو، ویوو، شیائومی و دیگر برندها حضور دارند. اما  سامسونگ انتظار دارد که بخش 64 مگاپیکسلی خود را در نیمه دوم سال جاری به تولید انبوه برساند، بنابراین شگفت آور نیست که این ویژگی درآخرین پرچمدارهای سال 2019 به نمایش گذاشته شود.

نظرات بینندگان