arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

گوگل 53 «ایموجی» جدید به اندروید Q افزود

شرکت گوگل در جدیدترین به روزرسانی نسخه بتا اندروید Q ایموجی هایی جدید یا به عبارتی دقیق تر 53 ایموجی جدید را رونمایی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل در جدیدترین به روزرسانی نسخه بتا اندروید Q ایموجی هایی جدید یا به عبارتی دقیق تر 53 ایموجی جدید را رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد گوگل سعی کرد این هفته درمورد اندروید Q همه امکانات را در حد کمال ارائه کند. یکی از امکانات جدید و مهم این نسخه نیز ارائه ایموجی های جدید است.

ایموجی های جدید گوگل یک ویژگی خاص دارند. درواقع این ایموجی ها جنسیت سیال دارند. شاید با خواندن این موضوع گیج شده باشید اما ماجرا از این قرار است که برخی از این ایموجی ها با ورود به گوشی هایی غیر از پیکسل ماهیتی متفاوت پیدا می کنند.

 از سال 1999 و ارائه نسختین نمونه های رسمی ایموجی در قالب 176 نماد تا کنون بیش از 3 هزار ایموجی ارائه شده است که اغلب نماد،فرهنگ و نژاد و جنسیتی مشخص را تبلیغ می کنند. اما به نظر می رسد این رویکرد در ایموجی های جدیدتر به شکل استاندارد رعایت نمی شود.

درواقع زمانی که استاندارد یونیکد اصلی در یک ایموجی مشخص نیست، همه اطلاعات مرتبط با یک ایموجی نیز زیر سوال می رود. به عنوان مثال، در طراحی گوگل برای یک کاراکتر، جنسیت زن تعریف شده، اما همین ایموجی وارد سیستم عامل IOS که می شود به کاراکتر مرد تبدیل می شود. این به این معنی است که ما با یک سردرگمی خطرناک در رابطه با جنسیت ایموجی ها یا پیام فرستنده ها رو به رو می شویم.

 جنیفر دانیل، طراح گوگل در برابر این انتقادات می گوید هیچ راهی برای انحصاری کردن ایموجی ها وجود ندارد و جنسیت موضوعی پیچیده است. البته دانیل تاکید کرده که تیم گوگل مشکل تغییر جنسیت را در نسخه آزمایشی حل می کند اما مسئله وجود جنسیت های پیشفرض برای برخی ایموجی ها را نمی پذیرد.

نظرات بینندگان