arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران:

در شرایطی مثل جنگ احزاب قرار داریم / گردن این قلدرهای زمان را خواهیم شکست / این دیو عربده کش، رئیس‌جمهور کم خرد امریکا را با تدبیر از صحنه خارج خواهیم کرد / رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده از وقتی من از برجام خارج شدم هر هفته در خیابان‌های تهران اغتشاش است؛ این‌ رفتارها غیرعادی است / اروپا یک قاره پیر در مواجه با امریکاست؛ در ماجرای قیام جلیقه سبزها در فرانسه از وحشی‌های ادکلن زده رونمایی شد / ‌ما در منحنی رو به صعود قرار داریم

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به اقدام شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: این کار در مقابل بدعهدی‌های رژیم آمریکا و در مقابله با ضعف دولت‌های اروپایی بوده که اقدامی حقوقی و مبتنی بر برجام طبق بند ۲۶ و ۳۶ این توافق‌نامه است. اقدامی که می‌توانست سال گذشته بعد از خروج امریکا از برجام صورت بگیرد ولی با تاخیر و حوصله ورزی انجام شد هرچند که اقدامی اولیه است اما گامی برای منافع ملی ما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رمضان فرصت ابراز دشمنی با دشمنان خداست؛ با آن‌ها سر سازش نداریم / می‌خواستند یمن را یک هفته‌ای تصاحب کنند؛ ۴ سال است مردم این کشور مقاومت می‌کنند

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به اقدام شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: این کار در مقابل بدعهدی‌های رژیم آمریکا و در مقابله با ضعف دولت‌های اروپایی بوده که اقدامی حقوقی و مبتنی بر برجام طبق بند ۲۶ و ۳۶ این توافق‌نامه است. اقدامی که می‌توانست سال گذشته بعد از خروج امریکا از برجام صورت بگیرد ولی با تاخیر و حوصله ورزی انجام شد هرچند که اقدامی اولیه است اما گامی برای منافع ملی ما است.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌‌الاسلام محمدجواد حاج‌‌علی‌‌اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: در خطبه شعبانیه اشاره شده که مومنان شایسته است در ماه رمضان سطح تقوای خود را افزایش دهند.

به نوشته ایلنا، وی تاکید کرد: مساله روز ما اقدامی است که شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت و رئیس جمهور هم نوشت و اعلام کرد. این کار در مقابل بدعهدی های رژیم آمریکا و در مقابله با ضعف دولت‌های اروپایی بوده که اقدامی حقوقی و مبتنی بر برجام طبق بند ۲۶ و ۳۶ این توافق‌نامه است. اقدامی که می‌توانست سال گذشته بعد از خروج امریکا از برجام صورت بگیرد ولی با تاخیر و حوصله ورزی انجام شد هرچند که اقدامی اولیه است اما گامی برای منافع ملی ماست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: امیدوار هستیم این گام‌های تعریف شده که دارای زمان‌بندی است، با همین ادبیات و قدرت برداشته شود و از این اقدام مناسب تشکر و حمایت می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌هایی در پی خواهد داشت. سازمان‌های بین‌المللی در معرض یک امتحان بزرگ هستند. واکنش‌های آنان غیر متعارف است که در برابر یک اقدام قانونی اینطور واکنش‌های عصبی دیده می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری افزود: این عصبانیت‌ها نشان دهنده صحت اقدام است و باید این راه به لطف الهی ادامه یابد. از ایران یک صدا شنیده می‌شود و امروز در این اجتماع نماز جمعه، ملت از این تصمیم دفاع و راهپیمایی می‌کنند و علیه دشمنان شعار می‌دهند. واقعیت آرایش جنگی دشمن در برابر جمهوری اسلامی در عرصه‌های اطلاعاتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. البته در عرصه نظامی نیست چون عرضه‌ای در آن بخش ندارند.هواس مردم و نیروهای مسلح ما هم جمع است.

وی خاطرنشان کرد: هدف آنها جنگی روانی برای رخنه در بین منافع ملی ما است و می‌خواهند بگویند و القا کنند وضعیت مردم ما بحرانی است. اگر هم اینطور باشد ما در شرایطی مثل جنگ احزاب قرار داریم. شرایطی دشوار اما امید‌بخش، شرایطی که آغاز ناامیدی جبهه کفر و ظهور فتوحات بزرگ را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در جریان جنگ احزاب طراحی مشترک مشرکین و یهودیان یک ائتلاف سیاسی، اقتصادی و نظامی را ترتیب داد و راهبرد آنها ارعاب و کرکری‌خوانی و عربده‌کشی و هراس‌افکنی بود و با استفاده از اهرم محاصره و فشار اقتصادی عمل کردند. در این میان فعالیت جریان نفاق بیشتر آسیب می‌زد. کار خیلی سخت شد و مومنان در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفتند. جریان نفاق در جامعه تزریق بزرگ نمایی دشمن را داشت و منافقان خطاب به مردم می‌گفتند اینجا دیگر جای زندگی نیست.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: مومنان با تاسی از پیامبر(ص) وقتی حضور دشمن را دیدند حضور یافتند و این حضور جز تقویت ایمان دستاورد دیگری نداشت. نماینده کفر وارد میدان شد و نماینده جریان ایمان یعنی امام علی(ع) به میدان رفت و شد آنچه که شد. امروز ملت مومن ما به نیابت از جریان ناب مومنان در این میدان وجود دارند و امریکا و رژیم صهیونیستی به فضل الهی و به یاری حق و به نصرت الهی و با وحدت و مقاومت مردم گردن این قلدرهای زمان خواهند شکست و کمر آنان به خاک خواهد نشست.

وی ابراز داشت: مردم عزیز ما در ادامه راه عزت خود به پیامبر اعظم(ص)‌ و امام علی(ع) اقتدا می‌کنند و این دیو عربده کش و رئیس‌جمهور کم خرد امریکا و همراهان کم خردشان را با تدبیر از صحنه خارج خواهند کرد. یک نگاه به میدان روشن می‌کند که از جبهه استکبار رفتارهای غیرطبیعی بروز می‌کند اما امروز این خیلی روشن تر است و این نشان دهنده به گل نشستن کشتی تدبیر دشمنان است. رفتارهای نپخته و مضحک واحمقانه سران جهانی مخصوصا رئیس‌جمهور آمریکا در این روزها اعتبار امریکا را تا حد زیادی کاهش داده است.

حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: خروج از معاهده‌های بین‌المللی از نمونه این موارد است. رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا ادعا کرده از وقتی من از برجام خارج شدم هرهفته در خیابان‌های تهران اغتشاش است و ادعای اینکه فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم؛ این‌ها رفتارهای غیر عادی است. هندسه قدرت در جهان به نفع مقاومت و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در حال تغییر است و نمونه آن را در ونزوئلا می‌توانید ببینید که جریان آمریکایی در آنجا شکست خورد و مردم پیروز شدند.

وی بیان داشت: فرمول مبارزه و مقاومت را مردم ایران به ملت‌های آزاده جهان تعلیم دادند. آمریکایی‌ها به رغم همه تلاش‌هایشان نتوانستند یک اجماع جهانی را علیه ما ترتیب دهند و اروپایی‌‌ها هم نتوانستند در این مسیر با امریکا همراه شوند. اروپا یک قاره پیر در مواجه با امریکا است و مردم اروپا آمادگی پرداخت هزینه بیش از این را ندارند. فرانسه و ماجرای قیام مردم و جلیقه سبزها را می‌بینید. در این جریان از وحشی‌های ادکلن زده که دست‌ها را قطع و چشم‌ها را کور کردند رونمایی شد و این‌ها جلوی چشم ما است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر بخواهند منافع خودشان را حفظ کنند باید با ایران همکاری کنند، ما این را راه جدیدی برای اروپا می‌دانیم. مشاهده کردید سایر کشورها حاضر به همکاری با آن‌ها نشدند.

وی ادامه داد: آن ها برای تصاحب غرب آسیا سال‌های سال برنامه‌ریزی کردند اما دیدند که چگونه حسرت به دل آمریکا مانده است. اکثر این رژیم‌ها پوسیده و کهنه هستند مانند رژیم آل سعود که مشاهده کردید که چگونه ۳۷ نفر را به شهادت رساندند. چهار سال است در یمن یک فاجعه بزرگ انسانی در حال رخ دادن است اما این مردم ایستاده‌اند ومقاومت می‌کنند.

حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد:‌جریان داعش را دیدید که چه شد. بله عزیران اندیشه مقاومت در منطقه رسوخ کرده است . امروز ما دیگر هسته مقاومت را نداریم بلکه اندیشه مقاومت را داریم.

وی ادامه داد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی به آخر راه رسیده است. طرح معامله قرن هم به جایی نرسید . نمونه ناجوانمردی را در حلمه اخیر به عزه را دید . کمتر از ۴۸ ساعت این رژیم فریاد‌کش خواسته‌های آمریکا به پای میز آتش بس آمدند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: دشمنان ما در این وضعیت قرار دارند آن در منحنی رو به سقوط قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ما در منحنی رو به صعود قرار داریم و وارد چهل سال دوم با رهبری رشید و شجاع شدیم. آخرین امتحان ملت ایران این جریان سیل بود که خدا می داند چه حماسه بزرگی آفریده شد.

علی اکبری اظهار داشت: یک کار بسیار بزرگ انجام شد که حقیقتا پر افتخار است. خدا می داند چه کارهایی انجام شده است یک سیل عظیم از همدردی، عشق و وحدت به وجود آمد

وی افزود: مسئولین و مدیران که در حال خدمت هستند به آن چه که در جریان سیل وعده داده اند عمل کنند. به کمک برادران و خواهران خود ادامه دهید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌مسئولان عزیز شما در جریان سیل نشان دادید که چگونه می شود وارد میدان شد از مردم کمک بگیرید و آرایش سیاسی داشته باشید و جلوی این سیل جنگی را بگیرید .

وی ادامه داد: از جوانان انقلابی کاردان کمک بگیرید مردم ما حاضر هستند هزینه بدهند. آنان حاضر هستند هزینه هایی را بدهند اما آن ها نباید هزینه سوء‌تدبیر و سوء‌مدیریت‌ها بدهند .

نظرات بینندگان