arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

«ژول ورن» یک پیشگوی بزرگ بود یا یک بیمار اسکیزوئید؟!

ژول ورن یکی از سرشناس ترین نویسندگان و شعرای فرانسوی است که چه اهل کتاب خواندن باشید و چه اهل کتاب خواندن نباشید حداقل نام وی را شنیده اید.عمده شهرت ژول ورن به علت پیشگویی های عجیب و غریب او است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژول ورن یکی از سرشناس ترین نویسندگان و شعرای فرانسوی است که چه اهل کتاب خواندن باشید و چه اهل کتاب خواندن نباشید حداقل نام وی را شنیده اید.عمده شهرت ژول ورن به علت پیشگویی های عجیب و غریب او است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ژول ورن را می توان یکی از معدود نویسندگان ثروتمند تاریخ دانست.مشهورترین داستان های او بیست هزار فرسنگ زیر دریا، جزیره گنج و دور دنیا در هشتاد روز است. اما این نویسنده مرموز در کتاب های خود بسیاری از موارد مرتبط به دنیای امروز پیش بینی کرده است.

وقتی صحبت از پیش بینی می شود همیشه نام ژول ورن نیز مطرح می شود وی در سال 1863  کتابی به نام در قرن بیستم پاریس را نوشت، که به طور کامل اقدام به پیش بینی دنیایی مملو از آسمان خراش های شیشه ای، قطارهای با سرعت بالا، خودروهای امروزی، ماشین حساب، شهرهایی با آسانسورهای درون زمین و شبکه ارتباطی در سراسر جهان بود.

توجه کنید که وقتی این کتاب نوشته شد اساسا فکر کردن به این موارد هم عجیب بود چه برسد به باور کردن این موارد و نوشتن آنها. اما در هر حال این کتاب نوشته شد، نکته جالب ار این است که کتاب مذکور به مدت 126 سال، به شکل دستنوشته در یک کمد خالی مدفون شده بود و در نهایت توسط نوه بزرگ او در سال 1989 به عنوان "رمان گمشده ژول ورن " پیدا شد.

داستان این کتاب به بررسی زندگی یک مرد جوان که در سال های 1960 پاریس برای زنده ماندن تلاش می کند، می پردازد.شرح کتاب از تکنولوژی در دهه 1960 به طرز شگفت آور دقیق است. توضیحات مفصلی از ماشین های طراحی شده توسط موتورهای احتراق داخلی، ایستگاه های گاز، جاده آسفالت، قطارهای مسافری پرنده و زیرزمینی، قطارهای با سرعت بالا که مغناطیسی هستند، توصیف شده است. در این کتاب چراغ های الکتریکی، دستگاه های فکس، آسانسور، کامپیوتر، شبکه اینترنت، امنیت خودکار، برقی و بسیاری موارد دیگر حضور دارند.

با همه این ها برخی مدعی شده اند که تمام این پیش بینی های عجیب هیچ ارتباطی به قدرت پیشگویی ژول ورن ندارد و به بیماری روانی وی یعنی اسکیزوفرنی مرتبط است. درواقع بر اساس ادعای این گروه، ژول ورن در دوره های اوج بیماری خود دچار برخی توهمات می شده و بر اساس این توهمات داستان گویی می کرده است.

اما نگاهی به شواهد زندگی ژول ورن نشان می دهد وی علامت خاصی که دال بر بیماری اسکیزوفرنی باشد از خود نشان نمی داده است. نظر شما چیست؟

نظرات بینندگان