arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون عمران وزارت کشور:

وزارت کشور: برای ساعات آینده، تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی انجام شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع رگبار و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌های کوهپایه‌ای در برخی نقاط کشور بر آمادگی کامل شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله در این خصوص تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد» امروز- چهارشنبه- با اشاره به ابلاغ بخشنامه ای در این زمینه به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها اظهار داشت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از ساعات آینده احتمال وقوع باران، رگبار، رعد و برق، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌های کوهپایه‌ای و آب شدن برف ها در برخی نقاط کشور وجود دارد.


وی ادامه داد: لازم است جلسات ستاد مدیریت بحران استان ها و شهرستان ها و همچنین شهرداری ها با حضور تمامی اعضاء تشکیل شود و ضمن بررسی وضعیت مناطق، تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی و حفظ ایمنی در شهرها و روستاها و مناطق دارای خطرپذیری بالا به عمل آورند.


رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: ضرورت دارد در زمان های احتمال وقوع سوانح و بارش ها از استقرار و اسکان در مناطق سیل‌خیز، حاشیه‌ رودها و مسیل‌ها جلوگیری شود.
جمالی نژاد افزود: شهرداری ها و دهیاری ها نظارت لازم بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در مناطق دارای خطرپذیری بالا در شهرها و روستاها را به عمل آورند و راهنمایی و مشاوره لازم برای ایمن سازی این مناطق را ارایه نمایند.


وی همچنین بر اطلاع رسانی به موقع به ساکنان مناطقی که احتمال بروز حوادث در آنها وجود دارد، بسیج منابع و امکانات و استقرار تجهیزات و ماشین آلات عمرانی، خدماتی و امدادی در این مناطق و اولویت بندی برای ارائه خدمات به مناطق آسیب دیده و حادثه خیز تاکید کرد.

** اقدامات لازم برای مقابله با سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق شهری و روستایی با جدیت صورت پذیرد
معاون عمران و توسعه وزارت کشور همچنین به هشدارهای اخیر سازمان هواشناسی درخصوص اعلام بارندگی های شدید در برخی استان ها و با بهره گیری از تجارب حاصل از بارش های فروردین ماه سال جاری اشاره کرد.


جمالی نژاد بیان کرد: ضرورت دارد به منظور پیشگیری از وقوع بحران‌های احتمالی و کاهش خسارات ناشی از آن، اقدامات لازم که در دستورالعمل های ستادهای مدیریت بحران به آنها اشاره شده، برای مقابله با سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق شهری و روستایی کشور با دقت و جدیت صورت پذیرد.

نظرات بینندگان