arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

بن رودز: ترامپ به مردم آمریکا درباره خارج کردن کشور از جنگ ها دروغ گفت؛ درباره توافق هسته ای دروغ گفت و اکنون درباره ایران دروغ می گوید

«بن رودز» دیپلمات آمریکاییِ دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به گزارش ضد ایرانی روزنامه نیویورک تایمز درباره آینده برنامه هسته ای ایران نوشت: این روزنامه که از جنگ های آمریکا در ویتنام، عراق، لیبی و سوریه حمایت کرده، اکنون به توجیه جنگ غیرقانونی آمریکا علیه ایران کمک می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون مشاور امنیتی ملی سابق آمریکا با انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: «دونالد ترامپ» درباره توافق هسته ای دروغ گفت و اکنون هم درباره ایران دروغ می گوید.

«بن رودز» روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ترامپ با وجودی که ایران به توافق هسته ای پایبند بود، از این توافق خارج شد. وی از آن زمان تاکنون تلاش کرده ایران را تحریک کند تا بهانه ای برای جنگ با این کشور پیدا کند. او (ترامپ) به مردم آمریکا درباره خارج کردن کشور از جنگ ها دروغ گفت، درباره توافق هسته ای دروغ گفت و اکنون درباره ایران دروغ می گوید.

این دیپلمات آمریکاییِ دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به گزارش ضد ایرانی روزنامه نیویورک تایمز درباره آینده برنامه هسته ای ایران نوشت: این روزنامه که از جنگ های آمریکا در ویتنام، عراق، لیبی و سوریه حمایت کرده، اکنون به توجیه جنگ غیرقانونی آمریکا علیه ایران کمک می کند.

بن رودز در توئیت دیگری افزود: نیویورک تایمز تلاش می کند ایران را یک تهدید هسته ای نشان دهد. تحریم های غیرقانونی آمریکا شهروندان ایرانی را تحت فشار قرار داده است؛ موضوعی که این روزنامه به آن اشاره ای نمی کند.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت سال گذشته در عمل به وعده انتخاباتی خود، ضمن خروج از توافق هسته ای، رویکرد فشار حداکثری و تمایل به مذاکره به ایران را در پیش گرفت که به گفته ناظران مسائل سیاسی این امر از استیصال و سردرگمی دستور کار سیاسی دولت او حکایت دارد.

نظرات بینندگان