arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

اژه‌ای: مذاکره با آمریکا، از آن حرف‌های شیطانی است که باید به خدا پناه برد / خناس ها نفوذی کرده اند تا تصمیم گیران را به تصمیم غلط بکشانند

معاون اول قوه قضائیه گفت: در شرایطی که دشمن مسائل اقتصادی ما را هدف قرار گرفته است باید کمک کنیم که زمینه رونق اقتصادی ایجاد شود، با مجرمان اقتصادی به سرعت و قاطعیت برخورد می‌شود، رسیدگی با دقت و با سرعت با قاطعیت و بدون تبعیض در دستور کار قرار گیرد، اگر از دست‌اندرکاران کسی تخلف کرده است نباید اغماض شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول قوه قضائیه با اعلام این که ورودی پرونده به دستگاه قضایی در تمامی استان ها بالاست ، گفت : پرونده های امروز در جامعه بر اثر مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیاد شده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران در ساری افزود : دستگاه قضایی از استانداری ، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و دیگر مدیران دستگاههای اجرایی همکاری لازم را برای کاهش تشکیل پرونده طلب کند ، چرا که در چنین شرایطی هر چقدر قضات و کارمند را اضافه کنیم ، باز هم از رسیدگی به پرونده ها عقب هستیم.

وی گفت : بسیاری از پرونده ها در مورد مسایل دعواهای خانوادگی و موضوعات اجتماعی هستند که در شورای حل اختلاف قابل صلح و سازش است.

اژه ای از آنچه که انحراف ماموریت شورای های حل اختلاف در استان های کشور از فیصله اختلاف بدون صورت حکم به سمت قضاوت و صدور حکم نامید انتقاد کرد و افزود : مقرر بود که شورای حل اختلاف به دنبال صلح و سازش و کم شدن تشکیل پرونده ها در دادگستری ها شود نه اینکه وارد مقوله قضاوت شود.
** تشدید برخورد با جرایم دولتی
معاون اول قوه قضاییه همچنین بر سختگیری در رسیدگی به پرونده مربوط به دست درازی به بیت المال تاکید کرد و گفت: اگر مسئولان دولتی مرتکب جرمی شدند به هیج وجه اقماض نکنید ، تاکید می کنم از تخلفات و جرم کارمندان و دست اندراکارن حکومت نگذرید.

وی افزود : امروز دشمن مساله اقتصادی و تولید داخلی را هدف قرار داده است ،مجرمانی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند، به بیت المال دست اندازی می کنند و چوب لای چرخ تولید می گذارند ،رحم نکنید و رسیدگی های این نوع پرونده را با قاطعیت و بدون تبیعیض انجام بدهید.

اژه ای به اهمیت حفظ حریم های رودخانه ها ، دریای خزر و عرصه های منابع طبیعی در استان های شمالی اشاره کرد و گفت: توجه به حریم شهرها و مشخص شدن محدوده های شهری که بخش زیادی از موضوع پرونده های خطه شمال است ، ضروری است .

وی با تاکید بر این نکته که مسئولان اجرایی باید به وظایف خود واقف بوده و درست عمل کنند، تاکید کرد : اگر لازم باشد از قدرت قضایی برای اجرای درست وظایف مدیران اجرایی استفاده کنید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه مشکلات تجاوز به عرصه های طبیعی و ساخت و ساز در استان های شمالی زیاد است ، گفت: دستگاه قضا باید منشاء بروز چنین مشکلات را رصد و پیگیری کند و اگر کسی از مسئولان ودست اندرکاران در هر رده ای کوتاهی کرده است باید آن را بدون اغماض تحت پیگرد قانونی قرار بدهیم.
** پرونده هایی با حکم خلاف بین در مازندران
معاون اول قوه قضاییه همچنین بر ضرورت بازدارندگی احکام صادر شده در محاکم قضایی تاکید کرد و با اظهار این که احکام باید متناسب و بازدارنده باشد ، گفت : بررسی ها نشان می دهد که تشویق و ترغیب ها در احکام قضات به سمت مجازات های جایگزین حبس با هدف کم کردن زندانی ،تفریط شده است.

وی افزود : مجازات های جایگزین نباید موجب تجری شود و احکام بی ربط نباید مورد مضحکه در جامعه شود.

اژه ای از رئیس کل جدید دادگستری مازندران خواست تا دهم خرداد ماه امسال تمامی احکام مدنی و کیفری قطعی شده و عملیاتی نشده است را با ذکر علت اعلام کند.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر بر همه حوزه ها در استان مازندران دو چندان شود ، گفت: اینکه چرا بیش از 800 پرونده احکام نقض خلاف بین شرع در مازندران گرفته است ،باید رسیدگی شود، چرا قاضی حکمی داده است که خودمان آن را خلاف بین شرح می دانیم.

اژه ای به اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: شان مردم و کارمندان دستگاه قضا باید حفظ شود ، حتی یک نقطه کوچک سیاه در بر صفحه سفید وظایف دستگاه قضایی مایه ننگ خواهد بود.
** مذاکره ممنوع
معاون اول قوه قضائیه همچنین در این نشست به مسایل سیاسی هم پرداخت و گفت : امروز خناس ها از طریق مختلف بر حلقوم ،سینه ها و گوش ها مبنی بر اینکه باید مذاکره کنیم، می دمند.

وی افزود : آنان در تصمیم سازی ها به صورت نفوذی کار می کنند تا تصمیم گیران را به تصمیم غلط بکشانند.

اژه ای گفت : امروز همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به منافع خود هم قسم شدند و شیطان صفتان می خواهند بر جامعه نظام اسلامی ایران غلبه کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت : بیش از 2 سال نظام اقتصادی کشور را معطل برجام کرده اند، مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه همواره داد و فریاد زده است که شیطان بزرگ آمریکا خیر خواه شما نیست ، این شیطان امتحان خود را پس داده است و امام راحل نیز از آمریکاه به عنوان شیطان بزرگ نام برده است.

وی اظهار داشت : امروز برخی ها همچنان در سینه و مغز ها می دمند که فقط یک راه است و آن هم مذاکره با شیطان بزرگ امریکا است، باید به خدا پناه برد. ولی فقیه فریاد می زند که مذاکره با شیطان قسم خورده معنی ندارد ، ما سر چی مذاکره کنیم ، چی بگیریم و چی بدهیم ، درحالی که آمریکا درصدد حذف ما و هستی ماست ، دشمن نبود اسلام ناب محمدی را دنبال می کند و در این شرایط عده ای طبل مذاکره را می دمند.

اژه ای گفت: همه عقل خود را حاکم کنیم ، آیا می شود به شیطان اعتماد کرد ، روزگار امروز لیبی ، مصر و عراق یمن و سوریه را نگاه کنید در چه حالی هستند ،چه کسی این بلا را در کشورهای اسلامی به وجود آورده است؟

در پایان این مراسم حجت الاسلام محمدصادق اکبری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری مازندران معرفی شد.

نظرات بینندگان