arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

از برنامه «نژاد خالص» هیتلر چه می دانید؟ / طرحی 12 ساله با 20 هزار کودک بی هویت!

هیتلر در دوران حکومت خود قوانین عجیب و غریب زیادی را اجرا کرد. اما یکی از این برنامه ها طرح نژاد خالص نام داشت. طرحی که بر پایه آن قرار بود نژاد آریایی خالص و اصیل به دنیا آمده و جهان را متحول کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیتلر در دوران حکومت خود قوانین عجیب و غریب زیادی را اجرا کرد. اما یکی از این برنامه ها طرح نژاد خالص نام داشت. طرحی که بر پایه آن قرار بود نژاد آریایی خالص و اصیل به دنیا آمده و جهان را متحول کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، برنامه ای با نام "Lebensborn" به عنوان یک طرح اصلاح نژادی از سوی هیتلر اجرا می شد که شیوه اجرایی منحصر به فردی داشت.

این برنامه با حضور تعداد زیادی از "زنان نژاد خالص" وافسران برگزیده اس اس اجرا شد. نژآد خالص این زنان در جریان آزمون هایی پیچیده و با صلاحدید پزشکان وابسته به حزب نازی تعیین می شد و افسران اس اس نیز فارغ از ویژگی های نژادی باید از بین افسران چشم آبی، بلوند و خوش قد و قامت انتخاب می شدند.

هدف اصلی این طرح به دنیا آمدن تعداد زیادی کودک نژاد خالص از پیوند این زنان و مردان با امید ساختن جهان آریایی بود.برآورد شده است که رقمی در حدود 20 هزار کودک طی 12 سال با این روش متولد شده اند. جالب است بدانید تنها زنان و مردان برگزیده که تا نسل ها قبلشان به هیچ وجهی ارتباطی با یهودیان نداشت می توانستند در این طرح شرکت کنند.

همچنین، آنها ملزم بودند که یک تعهد قانونی مبنی بر اینکه هرگز بیماری های ارثی یا ضعف در خانواده هایشان وجود نداشته را امضا کنند. سپس زنان برگزیده با ویلاهایی لوکس منتقل می شدند و در آنجا با افسران اس اس دیدار می کردند. پس از 10 روز زنان می توانستند افسر دلخواه خود را به هم بستری انتخاب کرده و در هنگام بارداری نیز به یک قلعه دیگر ویژه زنان باردار منتقل می شدند.

پس از تولد، کودک به عنوان اموال دولت در نظر گرفته می شد. سپس، کودک در نهادهای ویژه ای که قصد داشتند آرمان وفاداری مطلق به نازی ها را در آنها نهادینه کنند، منتقل می شد. این شیوه طی سال های حکومت نازی ها بسیار عادی و رایج بود اما پس از آن موجب حیرت و تاسف بسیاری از فعالان حقوق بشر شد. متاسفانه بسیاری از مادران و کودکان هرگز یکدیگر را پیدا نکردند و هویت والدین کودکان تا ابد مخفی ماند.

نظرات بینندگان