arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

رونمایی از بخش نخست معامله قرن؛ نشست سرمایه‌گذاری بحرین با موضوع فلسطین

یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان خبر داد که کاخ سفید بعداز ظهر دوشنبه بخش نخست طرح صلح خاورمیانه را که طی آن مقامات طی نشستی خواستار تشویق به سرمایه گذاری در کرانه‌باختری، غزه و منطقه خواهند شد را اعلام می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رونمایی از بخش نخست معامله قرن؛ نشست سرمایه‌گذاری بحرین با موضوع فلسطینیک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان خبر داد که کاخ سفید بعداز ظهر دوشنبه بخش نخست طرح صلح خاورمیانه را که طی آن مقامات طی نشستی خواستار تشویق به سرمایه گذاری در کرانه‌باختری، غزه و منطقه خواهند شد را اعلام می‌کند.

این نشست در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه بحرین برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهد داشت. این تلاش‌ها توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که در این نشست 4 موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت: زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

قرار است که در این نشست از هرگونه بخث درباره موضوعات سیاسی خودداری شود و وزیران اقتصاد و نه وزیران خارجه به همران هیئت‌هایی از شرکت‌های تجاری حضور خواهند داشت.

وزیر اقتصاد بحرین نیز برگزاری این نشست در کشورش را تایید کرده و گفته که این نشست بر اهمیت ایجاد فرصت‌های اقتصادی که به نفع تمام منطقه باشد تاکید خواهد داشت.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان