arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

بزرگ‌ترین اپراتور انگلیس نسل جدید گوشی هواوی را عرضه نمی کند

شرکت ئی.ئی (EE) به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور موبایل انگلیس اعلام کرد که در پی محدودیت جدید شرکت گوگل، نسل جدید گوشی‌های همراه هوشمند هواوی، باقابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت موسوم 5جی را عرضه نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بزرگ‌ترین اپراتور انگلیس نسل جدید گوشی هواوی را عرضه نمی کند«ئی ئی» نگران است مشتری‌های این شرکت از دسترسی به نسخه‌های جدید سیستم‌ عامل اندروید که از طریق شرکت گوگل توزیع می‌شود، محروم شوند. 
شرکت گوگل پس از اقدام دولت آمریکا علیه شرکت فناوری هواوی چین، برخی همکاری‌های خود با این شرکت را متوقف کرده است. این اقدام به این معناست است که نسل جدید گوشی‌های هوشمند هواوی که بر روی سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شوند، دسترسی به سرویس‌های محبوب گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می‌دهند.
دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، شرکت چینی هواوی را به فهرست سیاه خود افزوده و بلافاصله پس‌ از آن محدودیت‌هایی را علیه این شرکت اعمال کرد که همکاری با شرکت‌های آمریکایی را برای آن بسیار دشوار می‌کند.
چین و آمریکا با وجود آنکه به دنبال رسیدن به توافقی پیرامون تجارت هستند، درگیر جنگی تعرفه‌ای و اقتصادی علیه یکدیگر شده‌اند که به گفته کارشناسان بازارهای جهانی را نیز متاثر کرده است.
تصمیم شرکت ئی.ئی انگلیس در حالی گرفته شد که این شرکت قصد دارد تا اولین فاز راه اندازی نسل جدید اینترنت 5 جی را اواخر هفته آینده در 6 شهر انگلیس شامل لندن، کاردیف، ادینبرو، بلفاست، بیرمنگام و منچستر اجرا کند. 
این شرکت پیش‌بینی می‌کند که نسل جدید اینترنت پرسرعت سال 2022 میلادی در سراسر انگلیس عرضه خواهد شد.
شرکت مخابرات انگلیس (بی.تی) هم امروز از تصمیم مشابهی خبرداد و اعلام کرد که نسل جدید گوشی‌های هوشمند هواوی را عرضه نخواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان