arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

توضیحات وزیر خارجه عمان درباره سفر اخیرش به تهران: ایرانی‌ها آماده‌اند گفت‌وگو کنند اما در شرایطی متفاوت، نه زیر فشار / ما نقش میانجی بین ایران و آمریکا را نداریم

یوسف بن علوی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه آنطور که فکر می‌کنید ما نقش میانجی بین کشور ایران و آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فکر می‌کنیم که با کمک دیگران می‌توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار کنیم. در عین حال فکر می‌کنیم دو طرف یعنی ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دوی آنها با دوستانشان متوجه شده‌اند که تنش فعلی ممکن است به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توضیحات یوسف بن علوی درباره سفر اخیرش به تهران: ایرانی‌ها آماده‌اند گفت‌وگو کنند اما در شرایطی متفاوت، نه زیر فشار / ما نقش میانجی بین  ایران و آمریکا را نداریم

یوسف علوی وزیر امور خارجه عمان در ارتباط با سفر ناگهانی روز دوشنبه‌اش به تهران و دیدارش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در فرودگاه مهرآباد توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه آنطور که فکر می‌کنید ما نقش میانجی بین کشور ایران و آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فکر می‌کنیم که با کمک دیگران می‌توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار کنیم. در عین حال فکر می‌کنیم دو طرف یعنی ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دوی آنها با دوستانشان متوجه شده‌اند که تنش فعلی ممکن است به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه عمانی در ادامه صحبت‌های خود با بی‌بی‌سی گفت: همه می‌دانند که اگر اوضاع بدتر شود بقیه دنیا نیز ضرر می‌کنند و ابعاد آن قابل اندازه‌گیری نیست. یک جرقه در این ارتباط کافی است.

یوسف بن علوی خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا هر دو از نظر نظامی و فرماندهی این توان را دارند که مانع این وضعیت شوند. در ۴۰ سال اخیر این را نشان داده‌اند. در خلیج فارس هم نیروی دریایی ایران و هم آمریکا خیلی خوب و کامل تثبیت شده‌اند.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: من نگران اشتباهات معمولی آنها نیستم. نگران اشتباهاتی هستم که ممکن است کل منطقه را شعله‌ور کند. در سفر به تهران دیدم از نظر آنها تحریم‌های آمریکا بی‌دلیل و بی‌منطق است. ایرانی‌ها آماده‌اند که در مورد سیاست خارجی‌شان گفت‌وگو کنند اما در شرایطی متفاوت و نه زیر فشار.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید متوجه باشند که یکدیگر را مقصر دانستن، بازی بسیار خطرناکی است.

نظرات بینندگان