arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / معافیت عراق از تحریم های ایران؟ / قیمت واقعی دلار 8 هزار تومان هم نیست / دروازه‌بان پرسپولیس محروم شد؟ / وزیر خارجه عمان برای میانجی‌گری نیامده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / معافیت عراق از تحریم های ایران؟ / قیمت واقعی دلار 8 هزار تومان هم نیست / دروازه‌بان پرسپولیس محروم شد / وزیر خارجه عمان برای میانجی‌گری نیامده بود

معافیت عراق از تحریم های ایران؟ - کاردار سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که دولت عراق می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند.

شبکه المیادین لبنان شامگاه چهارشنبه (یک خرداد) به نقل از کاردار سفارت آمریکا در بغداد گزارش داد که واشنگتن عراق را از برخی تحریم‌های ضد ایرانی معاف کرده و بغداد می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند.

قیمت واقعی دلار 8 هزار تومان هم نیست - روحانی در دیدار با فعالان اقتصادی گفت: همه می‌دانیم که قیمت ارز ۱۳ هزار تومان نیست حتی ۸ هزار تومان هم نیست و شرایط و مسایل روانی در افزایش نرخ ارز وجود دارد.

دروازه‌بان پرسپولیس محروم شد؟  - طبق گفته یک منبع آگاه به ورزش سه، سه بازی محرومیت تعلیقی و ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی، حکمی است که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای بیرانوند در نظر گرفته و به زودی اعلام خواهد شد و همچنین در صورت تکرار چنین رفتارهایی از سوی این دروازه‌بان، به حالت اجرا درخواهد آمد؛ البته جریمه نقدی او قطعی است.

وزیر خارجه عمان برای میانجی‌گری نیامده بود - یوسف بن علوی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه آنطور که فکر می‌کنید ما نقش میانجی بین کشور ایران و آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فکر می‌کنیم که با کمک دیگران می‌توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار کنیم. در عین حال فکر می‌کنیم دو طرف یعنی ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دوی آنها با دوستانشان متوجه شده‌اند که تنش فعلی ممکن است به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود.

مشکلات نظام پارلمانی از نظام ریاستی بیشتر است - رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان تاکید کردند: مشکلات نظام پارلمانی از نظام ریاستی بیشتر است . ساختار قانون اساسی مشکلی ندارد؛ البته امکان کم و زیاد کردن آن وجود دارد. ایشان همچنین گفتند: آن‌طور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم؛ بارها هم به رئیس جمهور و وزیر خارجه گفتیم و تذکر دادیم. رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: در صحبت ها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ شما چشم و هوش دارید و همه چیز را می‌فهمید. ایشان همچنین با بیان اینکه «حزب بازی» بی برکت است تاکید کردند: زمینه را برای روی کارآمدن دولت جوان و حزاللهی فراهم کنید.

نقش عربستان در خرابکاری‌های اخیر بغداد - سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش گفت: با نگاه به وضع خود و دشمنان عرض می‌کنم که علی‌رغم همه سختی‌ها پای اصول ایستاده‌ایم و مقاومت خواهیم کرد. دشمنان در ظاهر با هم هستند اما در باطن به دنبال دوشیدن و هدف قرار دادن هم هستند؛ اگر روزی مستندات منتشر شود، مشخص می‌شود که سعودی‌ها به اماراتی‌ها چون خوب سواری ندادند، گوشمالی دادند. همچنین در خرابکاری‌های اخیر بغداد، سعودی ها نقش داشتند.

نظرات بینندگان