arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

ادعای نماینده اصولگرا: کشف ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ده میلیاردی و مقداری طلا و دلار در دفتر وزیر نفت

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس مدعی شد که اخیراً سه کارت‌خوان فروش در دفتر زنگنه کشف شده که ده میلیارد تومان گردش مالی این کارت‌خوان‌ها بوده است؛ یکی از این کارت‌خوان‌ها به نام یکی از آبدارچی دفتر زنگنه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماموران امنیتی ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ده میلیاردی در دفتر وزیر نفت پیدا کردند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه تعداد امضاهای استیضاح زنگنه رو به افزایش است، گفت: آقای زنگنه در شرایط جنگی حال حاضر پانزده سال است که سکان وزارت نفت را بر عهده دارد و همواره در جلسات خصوصی و غیرخصوصی عنوان می‌کند که ساخت پالایشگاه در ایران جواب نمی‌دهد و اعتقادی به ساخت پالایشگاه در کشور ندارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای زنگنه امروزه در شرایط تحریم تمام سیستم را معطل کرده و هر روز بهانه می‌آورد، یک روز می‌گوید سران قوا باید به من اختیارات بدهند تا دیوان محاسبات وسازمان بازرسی گریبانگیر من نشوند و اخیراً سه کارت‌خوان فروش در دفتر وی کشف شده که ده میلیارد تومان گردش مالی این کارت‌خوان‌ها بوده است؛ یکی از این کارت‌خوان‌ها به نام یکی از آبدارچی دفتر آقای زنگنه است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مأموران امنیتی علاوه بر کشف کارت‌خوان در دفتر وزیر نفت، مقادیری طلا و دلار را نیز در دفتر آقای وزیر کشف کرده‌اند، که این مسئله موجب اختلافات و بحث‌هایی بین زنگنه و وزیر اطلاعات در هیأت دولت شده است؛ وزیر نفت عنوان کرده که من در این زمینه با وزارت اطلاعات همکاری نخواهم کرد.

وی افزود: آقای زنگنه با این توجیه که ساخت پالایشگاه در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد، می‌گوید عدم موافقت خود با ساخت پالایشگاه در داخل را اعلام می‌کند که این کاملا در مقابل حرف مقام معظم رهبری است که بارها فرمودند ما باید نفت را در داخل فرآوری کنیم و نفت خام نفروشیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای زنگنه با وجود اینکه بحث فروش نفت با هیاهویی شروع شد آن را معطل گذاشته در حالی که بورس فروش نفت خام مشکلات ما را بسیار کاهش می‌دهد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: زنگنه در دوره قبل که می‌خواست رأی اعتماد بگیرد یکبار عنوان کرد که من سه ماهه مشکل پرونده کرسنت را حل می‌کنم و یکبار هم گفت من مشکل این پرونده را شش ماهه حل خواهم کرد و مشکل این پرونده تا امروز حل نشده که هیچ بلکه پرونده شرایطش بدتر نیز شد.

وی افزود: معاونین آقای زنگنه با حقوق‌های نجومی و با پاداش پایان خدمت نجومی بازنشست شدند و بار دیگر با حقوق‌های بالا به عنوان مشاور در بخش‌های مختلف به کار گرفته شدند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان معاونانی که در کرسنت محرومیت داشتند بار دیگر توسط آقای زنگنه در سمت معاونت به کار گرفته شدند و همین معاونین بعد از اینکه بازنشست شدند و پاداش پایان خدمت کلانی گرفتند، دوباره بعضی از آنها در معاونت‌ها به کار گرفته شدند.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که وزارت نفت نوک پیکان حمله و راهگشای مملکت است و همه هیأت وزیران در وزارت نفت خلاصه می‌شود بدترین گزینه برای وزارت نفت، آقای زنگنه است که دارد جنگ اقتصادی را مدیریت می‌کند. آقای زنگنه هم روحی و هم جسمی خسته شده و دیگر نمی‌تواند در این جنگ اقتصادی ایفای نقش کند و ما را به مقصد برساند.

نظرات بینندگان