arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

رهبر جریان راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا اعلام پیروزی کرد

رهبر جریان راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا در برابر حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام پیروزی کرد. حزب اتحاد ملی به رهبری مارین لوپن بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها درخروجی صندوق‌های رای با کسب ۲۳/۲ درصد آرا پیشتاز این انتخابات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر جریان راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا در برابر حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام پیروزی کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارین لوپن رهبر جریان اصلی راست افراطی فرانسه درحالی روز گذشته در انتخابات پارلمانی فرانسه اعلام پیروزی کرد که براساس گزارش ها، حزب اتحاد ملی به رهبری وی بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها درخروجی صندوق‌های رای با کسب ۲۳/۲ درصد آرا پیشتاز این انتخابات است.

در صورت تایید این نتیجه بعد از شمارش آراء ، یک پیروزی بزرگ برای ملی‌گرایان فرانسه دو سال پس از شکست در برابر امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ محسوب می شود.

حزب جمهوری به پیش به رهبری امانوئل مکرون احتمالا با کسب ۲۱/۹ درصد آراء در جایگاه دوم قرار می گیرد. حزب اروپای اکولوژیست سبزها به رهبری یانیک ژدو هم با ۱۲/۸ درصد آراء سوم است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد: حزب حاکم قانون و عدالت در لهستان در انتخابات پارلمانی اروپا در برابر دیگر احزاب این کشور پیشتاز است. براساس نتایج محاسبه شده کمیسیون انتخاباتی در لهستان از 96درصد حوزه های رای گیری مشخص شد که حزب حاکم قانون و عدالت پیشتاز بوده و بهترین نتیجه چند سال اخیرش را در این انتخابات کسب کرده است.

این حزب در انتخابات کنوبی 46 درصد آراء را بدست آورده این در حالی است که در انتخابات پنج سال پیش اتحادیه اروپا 31.8 درصد و در انتخابات پارلمانی سال 2015 تنها 37.6 درصد آراء را از آن خود کرده بود.

ائتلاف اروپایی مخالف نیر توانسته با کسب 37.9 درصد آرا در جایگاه دوم انتخابات پارلمانی اروپا در لهستان قرار بگیرد.

نتایج نظرسنجی‌ها در زمان خروج از حوزه‌های رای‌گیری نشانگر پیشتازی حزب سبزهای آلمان با کسب نزدیک به ۲۱،۸ درصد آرا را دارد.

شهروندان اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، لیتوانی، لوکزامبورگ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلونی، اسپانیا و سوئد روز گذشته پای صندوق‌های رای رفتند. انتخابات شامگاه یکشنبه در تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به پایان رسید.

نظرات بینندگان