arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۵ خرداد ۹۸/ فلاحت‌پیشه: به مرحله بازگشت از تحریم‌ها نزدیک می‌شویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنازه ۴۰ تن از معترضان سودان در رود نیل کشف شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۲۲:۳۲

ائتلاف مشاغل سودان اعلام کرد که در رود نیل جنازه ۴۰ تن از معترضان که در کشتار دوشنبه گذشته در خارطوم به قتل رسیده‌اند کشف شده است. به این ترتیب تعداد کشته‌شدگان در این کشتار به ۱۰۰ نفر رسید. پس از صدور بیانیه هشت کشور اروپایی، ژنرال عبدالفتاح برهان، رئیس شورای انتقالی نظامی خواهان از سر گیری گفت‌وگوها با معترضان شد. ائتلاف مشاغل سودان اما اعلام کرد اعتراض، اعتصاب و نافرمانی مدنی ادامه خواهد یافت.

فلاحت‌پیشه: به مرحله بازگشت از تحریم‌ها نزدیک می‌شویم
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۲۲:۳۱

حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صفحه توییتر خود نوشت: به مرحله بازگشت از تحریم‌ها نزدیک می‌شویم. ایران و ایالت متحده به گونه‌ای تنش را مدیریت کردند که افراطیون ثالث در حاشیه قرار گرفتند. دلیلی برای تداوم حضور ناوهای آمریکایی وجود ندارد.

وزیر خارجه ژاپن : توکیو برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران تلاش می کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۲۱:۳۳

تلویزیون "ان. اچ. کی" ژاپن گزارش کرد «تارو کونو» روز چهارشنبه در کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان ژاپن درباره سفر آبه به تهران همچنین بر دوستی دیرینه ژاپن با ایران تاکید کرد.
او افزود: ژاپن در خصوص مساله مذهب در خاورمیانه بی طرف است و هیچگونه مداخله منفی در این منطقه نداشته است.
وزیر خارجه ژاپن افزود: توکیو می تواند صادقانه با تمام طرف های مرتبط گفت و گو کند و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش های منطقه ای از طریق گفت و گو دریغ نخواهد کرد.

فرماندار تهران: نماز عید فطر اهل تسنن در ۷ نقطه پایتخت بدون حاشیه برگزار شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۲۱:۳۱

عیسی فرهادی افزود: در تهران همه ساله ۶ نقطه برای اقامه نماز عید فطر اهل تسنن پیش بینی می شد که امسال این تعداد به هفت محل افزایش یافت.

وی یادآورشد: پراکندگی این نقاط به گونه ای بود که بتوان تمام سطح شهر را پوشش داد تا دسترسی این مسلمانان اهل تسنن نیز آسانتر شود.

ظریف: چوپان دروغگوی تیم B، که فریاد "گرگ آمد" سر داده، یکبار دیگر جار و جنجال به راه انداخته/ موساد این بار اطلاعات مربوط به نقش‌آفرینی ایران در عملیات خرابکارانه «الفجیره» را تحریف کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۹:۰۵

ظریف نوشت: «چوپان دروغگوی تیم B که فریاد "گرگ آمد" سر داده یکبار دیگر جار و جنجال به پا کرده: این بار موساد اطلاعات مربوط به نقش‌آفرینی ایران در عملیات خرابکارانه الفجیره را تحریف کرده است. من درباره وقوع "تصادف‌ها" و دادن آدرس‌های غلط هشدار داده‌ام- می‌دانیم وقتی دروغ‌هایشان را باور کنیم چه اتفاقاتی می‌افتد. قبلاً وقوع این حوادث را شاهد بوده‌ایم.»

اشاره ظریف از «تیم B»، چند سیاستمدار جنگ‌طلب در دنیا است که حرف اول نام یا لقب آنها با حرف B آغاز می‌شود: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید.»

گاردین: ترامپ به مقامات انگلیس اطمینان داد که به دنبال جنگ با ایران نیست
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۷:۵۰

روزنامه گاردین گزارش داد: دونالد ترامپ به مقامات انگلیس اطمینان داده که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و در تلاش است تا از طریق گفت وگوی مستقیم با تهران توافق هسته ای را توسعه دهد.

صادق خان، شهردار لندن: گذاشتن تخم مرغ ها در سبد ترامپ کاری غیرعاقلانه است
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۶:۲۹

شهردار لندن در واکنش به توییت های ترامپ علیه خودش گفت : من این چیزها را از یک فرد یازده ساله انتظار دارم, اما اینکه وی چه رفتاری دارد به خودش مربوط است و به من ربطی ندارد. دون شأن من است که بخواهم توئیت های کودکان منتشر کنم و به کسی توهین کنم.

وی در پاسخ به این سوال که : برخی افراد می گویند انگلیس در مقطع زمانی قرار دارد که باید عملگرا باشد و باید به توافقنامه تجاری دوجانبه با آمریکا فکر کند. آیا شما اصلا نگران نیستید که اظهارات شما ممکن است روابط کاری انگلیس با آمریکا را در آینده به خطر اندازد؟ به خصوص با توجه به اینکه شاید دونالد ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود؟ گفت: "دسته ای از افراد می گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا - حتی بدون دستیابی به توافقنامه - شگفت انگیز است چون با آمریکا به توافق می رسیم! این موضع گیری نشان می دهد که چرا گذاشتن تخم مرغ ها در سبد دونالد ترامپ کاری غیر عاقلانه است. ما می دانیم که خلق و خوی ترامپ از ساعتی به ساعت دیگر تغییر می کند. وی ممکن است از مقاله ای در روزنامه ساندی تا حدی ناراحت شود که به دیگران توهین کند".

سه شیوه کلاهبرداری از دانش‌آموزان با اسم امتحانات نهایی
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۵:۳۶

کارشناسان آموزش وپرورش و پلیس فتا نسبت به فروش سوالات امتحانات نهایی هشدار می‌دهند کارشناس پلیس فتا می‌گوید:سه حالت برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان با اسم امتحانات نهایی وجود دارد.

روحانی: پس از یکسال صبر راهبردی، اگر از تعهدات خود در برجام بکاهیم، هیچ کس نمی‌تواند ما را ملامت کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۴:۲۷

لایو خبر - ۱۵ خرداد ۹۸

رئیس جمهور گفت: آنها از توافق بین‌المللی خارج شدند تا صبر ما پایان پذیرد و از این توافق خارج شویم و بتوانند تحریم بین‌المللی را بدون اینکه آمریکا هزینه‌ای پرداخت کند به راحتی علیه‌مان اعمال کنند؛ اما صبر راهبردی نظام و ملت باعث شد که نقشه‌های شوم آمریکا در خروج از برجام از بین رفت و ناچار شدند بار تخلف از مقررات را خود بر عهده بگیرند و ایران در افکار سیاسی و اجتماعی جهان به پیروزی برسد.

رهبر معظم انقلاب: سعودی‌ها توبه کنند، راه بازگشت باز است/ ما مثل بعضی‌ها نیستیم که میگفتند یهودی‌ها را به دریا بریزیم
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۲:۴۶

لایو خبر - ۱۵ خرداد ۹۸

رهبر معظم انقلاب ضمن توصیه به برخی کشورهای اسلامی که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی و اختلاف افکنی هستند، برای توبه از مسیر نادرستی که در پیش گرفته اند، تأکید کردند: چرا باید در کشور اسلامی همچون لیبی، دو گروه در مقابل هم قرار گیرند و خون یکدیگر را بریزند و چرا باید یک کشور مدعی اسلام، مردم یمن و زیرساخت های این کشور را بمباران و براساس خواست و نظر دشمنان، عمل کند.دیدگاه جمهوری اسلامی بر خلاف برخی رهبران قدیمی عرب که معتقد بودند باید یهودی‌ها را در دریا ریخت، اینگونه نیست بلکه ما معتقدیم مبارزه همه جانبه ملت فلسطین در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی باید ادامه پیدا کند، تا زمانی که غاصبان، تسلیم رأی این ملت شوند.

احتمال ورود 10 تا 20 توده ملخ‌ صحرایی به کشور
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۱:۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احتمال ورود بین 10 تا 20 توده ملخ‌ صحرایی به کشور خبر داد و یادآور شد که جمعیت هر توده ملخ حدود 50 میلیون برآورد می‌شود.

آمریکا بعد از قتل خاشقجی به انتقال تکنولوژی هسته‌ای به عربستان مجوز داده
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۱:۵۱

تیم کین، سناتور آمریکایی از ویرجینیا فاش کرد، وزارت انرژی این کشور ۱۶ روز بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان در ماه اکتبر در شهر استانبول ترکیه دو مجوز برای انتقال تکنولوژی هسته‌ای به عربستان صادر کرده بود.

ترامپ: گفت و گو با روحانی؟ بله البته
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۱:۵۱

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به لندن سفر کرده است، گفت: «همیشه شانس یک اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد اما گفت‌وگو با ایران را ترجیح می‌دهم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو خواهد کرد گفت: «بله، البته.»

زنگنه: ایران با تغییر زمان نشست اوپک مخالف است
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۱:۵۱

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در نامه‌ای که از سوی رویترز مشاهده شده است نوشت: وی با پیشنهاد اوپک برای تغییر زمان برگزاری نشست رسمی این گروه از تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئن به اوایل ژوئیه مخالف است.

زنگنه نوشت: من با پیشنهاد تغییر تاریخ نشست مخالف هستم زیرا هیچ دلیلی برای چنین پیشنهادی وجود نداشته است.

روسیه تعویق زمان برگزاری دیدار تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک به سوم و چهارم ژوئیه را پیشنهاد و گویا عربستان سعودی از این پیشنهاد حمایت کرده است اما ایران و سایر کشورها با چنین اقدامی مخالف هستند.

 

رهبر معظم انقلاب: معامله قرن هرگز پا نخواهد گرفت
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۹:۱۰

رهبر معظم انقلاب پس از اقامه نماز عید فطر مصلی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه معامله قرن خیانت بزرگ به اسلام است فرمودند معامله قرن هرگز پا نخواهد گرفت.

مهمترین بیانات ایشان به شرح زیر است:

مسئله فلسطین این روزها جزو مسائل درجه یک دنیای اسلام است خیانت برخی کشورها موجب شده صریحا علیه فلسطین خیانت کنند.

اجلاس بحرین که آمریکایی های قرار است برگزار کنند اما بحرینی ها با ضعف خودشان زمینه ساز برگزاری آن شدند.

معامله قرن هرگز به توفیق الهی پا نخواهد گرفت.

علم الهدی: کارخانجات وابسته به نظام چرا کالای خود را گران کرده‌اند؟
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۹:۰۹

حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر اظهار داشت: وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و مردمان فقیر اما دل امام را آزار می‌دهد؛ گرانی و فشار معیشتی بالاست؛ این گرانی ربطی به دشمن ندارد؛ دشمن تهاجم اقتصادی دارد اما در این حد نیست و حتی رئیس جمهور می‌گوید بازار بی صاحب است و هر کس هرجور می‌خواهد جنسش را می‌فروشد و مردم مستاصل هستند؛ بسیاری از کارخانجات وابسته به حکومت و نظام هستند چرا گران کرده‌اند؟

محمد هاشمی: صداوسیما چهره‌ای از امام به تصویر می کشد که رفتار سیاسی خود را توجیه کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۹:۰۷

محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته کسانی که جمهوریت نظام را زیر سئوال می‌برند، اسلامی هم که می‌خواهند آن چیزی نیست که امام می‌خواستند. امام در قانون اساسی جمهوریت و اسلامیت را دو رکن تفکیک ناپذیر انقلاب دانستند. ما انتخابات‌ زیادی را برگزار کرده‌ایم. برخی سعی می‌کنند انتخابات را زیر سئوال ببرند و بگویند که آنطور که باید عمل نشده است و مردم باید حق انتخاب داشته باشند. البته فیلتری که شورای نگهبان برای کاندیداها گذاشته و تعبیری که این شورا از قانون اساسی دارد نظارت را به نظارت استصوابی تفسیر می‌کند و هر کسی را که بخواهد رد می‌کند که این خلاف جمهوریت و نظر امام است. وقتی شخصیتی مانند آقای هاشمی رفسنجانی که عمرش در انقلاب بوده را بگویند صلاحیت ندارد اما فردی مانند احمدی‌نژاد دو بار مورد تایید قرار می‌گیرد، این دیگر نمی‌تواند جمهوریت مورد نظر امام باشد.

او گفت: موضوعی که همیشه موجب نگرانی من می‌شود، این است که در زمان انتخابات یا مواقع خاص چهره‌ای که از امام از سوی رادیو و تلویزیون و بعضی مطبوعات با تقطیع سخنان و جملات ایشان به تصویر کشیده می‌شود یک چهره خشن و غیرمنطقی است که رفتار خودشان را در امور سیاسی توجیه کنند.

آمریکا: جنگنده روسیه هواپیمای آمریکایی را ۳ بار رهگیری کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۸:۵۵

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده یک فروند هواپیمای شناسایی این کشور روز سه‌شنبه هنگام پرواز بر فراز دریای مدیترانه سه بار توسط یک جنگنده روسیه رهگیری شده است.

ناوگان ششم نیروی آمریکا در توضیح بیشتر درباره این حادثه اعلام کرده یک فروند جنگنده سوخو-۳۵ هواپیمای «پی-۸ پوسایدون» را رهگیری کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۷:۵۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان