arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

ماجرای فرار یک سیاهپوست از برده داری با کمک جعبه حمل بار

هنری براون که با نام مستعار هنری باکس(هنری جعبه) نیز شناخته می شود، یکی از جالب ترین داستان های آزادی از برده داری را رقم زده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنری براون که با نام مستعار هنری باکس(هنری جعبه) نیز شناخته می شود، یکی از جالب ترین داستان های آزادی از برده داری را رقم زده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، در سال 1849 هنری باکس، موفق شد با یک روش عجیب و جالب برای همیشه از بردگی فرار کند. او آزادی خود را مدیون هوش بالای خود بود.

هنری براون یکی از نخستین برده های باهوشی بود که با هوشبهر بالای خود بسیاری از موانع را دور زد. او موفق شد از بسیاری از مشکلات سر راه خود با کمک برخی از دوستانش فرار کند. او در سال 1816 در ویرجینیا متولد شد و با برده دیگری به نام نانسی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد.

اگرچه براون به ارباب خود مبلغی پرداخت کرده بود تا فروخته نشود اما متاسفانه اربابش به او خیانت کرد و او و همسر باردار و سه فرزندش را به یک ارباب دیگر فروخت. این اتفاق باعث شد که براون با کمک ایده یک فرد سفیدپوست و یکی از دوستان سیاهپوست خود، از طریق یک جعبه حمل و نقل پستی به پنسیلوانیا فرار کند.

این جعبه با پارچه ای  پوشانده شده بود و تنها یک سوراخ کوچک برای رد و بدل شدن هوا داشت و روی این جعبه برچسب "کالاهای خشک" درج شده بود. در روز 29 مارس 1849، براون دست خود را با اسید سولفوریک سوزاند تا بهانه ای برای از کار در رفتن پیدا کند.

پس از ورود به جعبه، او توسط واگن قطار، قایق  و دوباره واگن، سپس، کشتی و دوباره انبار راه آهن  و در نهایت یک واگن دیگر به پنسلوانیا منتقل شد. این سفر بسیار مخاطره آمیز بود و هر آن ممکن بود به خاطر حمل و نقل مسیر هوای وی مسدود شود یا آسیب جسمی ببیند. اما در نهایت موفق شد پس از 72 ساعت به مقصد رسیده و بر اساس قوانین فیلادلفیا آزاد شود.

نظرات بینندگان