arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

سرنوشت تلخ زنان فرانسوی که قربانی چهر سیاه جنگ شدند / از تراشیدن مو تا تحقیر اجتماعی

بدون شک اغراق نیست اگر بگوییم زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ در کشورهای مختلفند. در جریان جنگ های جهانی نیز زنان بی شماری قربانی اشتباهات خود و چهره سیاه جنگ شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بدون شک اغراق نیست اگر بگوییم زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ در کشورهای مختلفند. در جریان جنگ های جهانی نیز زنان بی شماری قربانی اشتباهات خود و چهره سیاه جنگ شدند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، همیشه به نظر می رسد جنگ چهره ای مردانه دارد و این مردان هستند که نقشی تعیین کننده در جنگ ایفا می کنند اما جالب است بدانید که جنگ قربانیان مختلفی دارد که تنها شامل زنان نمی شود.  

در طول جنگ جهانی دوم، برخی زنان فرانسوی به علت فقر و تنگدستی، تلاش برای جاسوسی یا مواردی دیگر به برقراری ارتباط با سربازان آلمانی پرداختند. اما بخش ناراحت کننده تر ماجرا این بود که گاهی در برخی نواحی روستایی و دور افتاده زنان و دختران کشاورزان مرد تجاوز نیروهای آلمان نیز قرار می گرفتند و این رابطه گاهی نوزادانی نامشروع نیز به وجود می آورد. این بخش را می توان از سیاهترین و تاریک ترین بخش های جنگ دانست یعنی چه زنانی که از شدت فقر و برای سیر کردن شکم فرزندان یتیم خود تن فروشی می کردند و چه زنانی که مورد تجاوز سربازان آلمانی قرار می گرفتند درواقع قربانی پدیده شوم جنگ بودند.

شاید تصور کنید این موضوع با پایان یافتن جنگ یا خروج نیروهای آلمانی از شهرهای فرانسوی حل شد اما ماجرا درست در همین زمان شدت گرفت. یعنی زمانی که زنان فرانسوی که با سربازان آلمانی ارتباط برقرار کرده بودند مورد خشم و هجمه عمومی و دولتی قرار گرفتند و اکثر آنان که ستمدیده و قربانی جنگ بودند با مشکلاتی متعدد رو به رو شدند. این مشکلات از تهدید به تجاوز و قتل تا کتک خوردن و تراشیدن سر گسترده بود.

مجازات اصلاح موی زنان، یکی از رایج ترین روشهای تنبیه این زنان بود، چرا که از دیرباز تصور شده موی زنان بخش تحریک کننده زنان است و این مجازاتی جدی برای زنا بود. افزون بر این، زنانی که موی سرشان تراشیده شده بود انگشت نما می شدند و در سطح شهر از سوی عموم مردم لعن و نفرین می شدند.

آمارها نشان می دهد در طول جنگ جهانی حداقل بیست هزار زن در فرانسه به این شیوه مجازات شده اند این موضوع می تواند نشان دهنده ظلمی باشد که جنگ به زنان و نوزادانی کرد که هیچ نقشی در شروع جنگ نداشتند.

نظرات بینندگان