arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

عکس/ آزادی رهبر سیاسی ۲۲ ساله در هنگ کنگ

جاشوا وانگ چی فونگ یکی از رهبران جنبش چتر در هنگ کنگ بلافاصله پس از آزادی از زندان از پیوستن خود به اعتراضات هفته‌های اخیر نسبت به احتمال تصویب لایحه استرداد متهمان به چین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فعال سیاسی ۲۲ ساله هنگ کنگ پس از آزادی از زندان ضمن اعلام پیوستن به جنبش اعتراضی هفته‌ گذشته در این شهر خواستار برکناری کری لام، رهبر دولت محلی شد.

به گزارش «انتخاب»؛ جاشوا وانگ چی فونگ، یکی از رهبران جنبش «چتر» سال ۲۰۱۴ در هنگ کنگ بود. این جنبش اعتراضی با هدف شفافیت بیشتر انتخابات آغاز شد و طی آن ده‌ها هزار معترض به مدت ۷۹ روز خیابان‌های اصلی این شهر را مسدود کردند.

این جنبش به دلیل استفاده معترضان از چتر برای مقابله با اسپری فلفل پلیس ضد شورش و همچنین باران‌های فصلی به جنبش چتر مشهور شد.

وانگ که در آن زمان تنها ۱۷ سال داشت از سوی نشریه تایم به عنوان تاثیرگذارترین نوجوان سال ۲۰۱۴ معرفی و همچنین در سال ۲۰۱۷ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

وی در ماه اوت سال ۲۰۱۷ به همراه چند فعال سیاسی دیگر به دلیل نقش داشتن در اشغال میدان مدنی شهر هنگ کنگ که آغازگر جنبش چتر بود، به زندان محکوم شد و در ژانویه ۲۰۱۸ به زندان رفت.

جاشوا وانگ دوشنبه و بلافاصله پس از خارج شدن از زندان در جمع خبرنگاران از پیوستن خود به اعتراضات هفته‌های اخیر نسبت به احتمال تصویب لایحه استرداد متهمان به چین خبر داد و گفت: من معتقدم که دوره کری لام به سر آمده است. او دروغگو است و باید کناره‌گیری کند.

جاشوا وانگ همچنین در توئیتی نوشت: سلام به جهان و سلام به آزادی. من همین حالا از زندان آزادی شدم. زنده‌باد هنگ هنگ. لایحه استرداد را لغو کنید. کری لام! کناره‌گیری کن... .

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

نظرات بینندگان