arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

روزگاری که مواد مخدر ممنوع نبود / استفاده از هروئین در شربت ضد سرفه کودکان

وقتی نام هروئین مطرح می شود اغلب ما به یاد اعتیاد به مواد مخدر و حواشی آن میفتیم اما جالب است بدانید که هروئین سال ها پیش به عنوان یک داروی ضد سرفه استفاده می شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی نام هروئین مطرح می شود اغلب ما به یاد اعتیاد به مواد مخدر و حواشی آن میفتیم اما جالب است بدانید که هروئین سال ها پیش به عنوان یک داروی ضد سرفه استفاده می شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، اگرچه این روزها هروئین به عنوان یک ماده مخدر خطرناک شناخته می شود اما سال ها پیش این ماده حکم دارو را داشت.

مواد مخدر اثراتی مخرب بر زندگی افراد دارند، باعث نابودی حال و آینده افراد می شوند و حتی زمینه ساز جدایی برخی زوج ها می شوند، با این وجود به نظر می رسد این موضوع صدها سال پیش چندان ادراک نشده بود و مثل این روزها مصرف مواد مخدر جرم ارزیابی نمی شد.

هروئین یکی از انواع مواد مخدر است که اثراتی خطرناک بر سلامت جسمی افراد می گذارد اما هروئین در دهه های گذشته در ساخت داروهای سرفه استفاده می شده است. آگهی های ساخت داروهای مبتنی بر هروئین شامل مواردی مانند این بود: "مجموع تجربیات بالینی،  نشان می دهد گلیکو-هروئین به عنوان یک آرام بخش تنفسی برتر از تریاک، مورفین، کدئین و سایر مواد مخدر است."

همانطور که از این نریشن تبلیغاتی هم می توان فهمید، آن روزها مصرف هروئین نه تنها جرم نبود بلکه مورد تشویق نیز قرار می گرفت. حتی سایر مواد مخدر نیز به راحتی مورد استفاده قرار می گرفتند. این دارو در سال 1900 به شدت رایج شد و با شعار برتر از آسپرین توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار گرفت اما در نهایت در سال 1910 با واکنش منفی فعال عرصه پزشکی رو به رو شد چرا که به زودی مشخص شد هروئین به شدت اعتیاد آور و خطرناک است.

در نتیجه این شربت که با نام تجاریBayer و به عنوان شربت سرفه وارد بازار شده بود از سطح بازار در سال 1910 جمع آوری شد و  مدتی بعد در سال 1924 هروئین کاملا به عنوان یک ماده غیرقانونی شناخته شد.

نظرات بینندگان