arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

ارز دیجیتال فیس بوک متوقف می شود؟ / موضع گیری منفی کنگره ایالات متحده علیه انتشار «لیبرا»

با وجود این که طی روزهای اخیر خبرهایی امیدبخش از انتشار ارز دیجیتال شرکت فیس بوک منتشر شد، اکنون قانونگذاران ایالات متحده موضعی انتقادی و منفی نسبت به انتشار این ارز دیجیتال دارند که "لیبرا" نامیده می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود این که طی روزهای اخیر خبرهایی امیدبخش از انتشار ارز دیجیتال شرکت فیس بوک منتشر شد، اکنون قانونگذاران ایالات متحده موضعی انتقادی و منفی نسبت به انتشار این ارز دیجیتال دارند که "لیبرا" نامیده می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، قانونگذاران ایالات متحده هنوز در مورد برنامه های رمزنگاری فیس بوک سوالات زیادی دارند و تا زمانی که پاسخی برای این سوالات دریافت نکنند، علاقه ای به انتشار ارزهای دیجیتال نشان نمی دهند.

 طرح های فیس بوک برای راه اندازی یک ارز دیجیتال و رمزنگاری شده جدید در سال 2020 جدی تر شده و این شرکت به شکل رسمی از ارز دیجیتال لیبرا رونمایی کرده است. اما این ارز از دید قانونگذاران ایالات متحده چندان ایمن و با ارزش ارزیابی نمی شود.برای مثال ماکسین واترز، که رئیس کمیته خدمات مالی کنگره است، روز سه شنبه از مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس بوک درخواست کرد تا توسعه  ارز دیجیتال خود را به علت رسوایی های پیشین این شرکت متوقف کند.

این درخواست در شرایطی مطرح می شود که فیس بوک برای این طرح هزینه و انرژی زیادی صرف کرده و با 27 شرکت و نهاد مختلف برای راه اندازی لیبرا همکاری کرده است. افزون بر این، انتظار می رود این ارز دیجیتال با کیف پول دیجیتالی جدیدی که با مسنجر و واتس اپ کار می کند همگام باشد.

اما اظهارات برخی  قانونگذاران، موانعی نظارتی را سر راه لیبرا قرار می دهد که شاید تا پیش از این چندان مورد توجه نبودند. واترز، یک نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا، در این خصوص گفت: یس بوک بارها نشان داده است که عادت به نادیده گرفتن حفاظت از حریم خصوصی کاربران دارد و فراموش نکرده ایم که ماجرای کمبریج آنالیتیکا چه بلایی سر داده های کاربران آورد."

یک نماینده جمهوریخواه؛ پاتریک مک هنری، نیز معتقد است مدیران ارشد فیس بوک باید پیش از راه اندازی جدی ارز دیجیتال خود و ورود آن به بازار در برابر کنگره شهادت داده و امنیت این ارز دیجیتال را تضمین کنند. این نخستین دفعه ای نیست که قانونگذاران نگرانی هایی در مورد برنامه های مرتبط با ارزهای دیجیتال مطرح می کنند اما باتوجه به اهمیت این موضوع برای فیس بوک باید دید این شرکت چه واکنشی نشان خواهد داد.

برچسب ها: فیس بوک ، لیبرا ، فناوری
نظرات بینندگان