arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

ادعای نخست‌وزیر سابق اسراییل: منطقه بیش‌تر از هر زمان دیگری به رویارویی با ایران نزدیک شده

ایهود باراک پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست ایران ادعا کرد: آمریکایی‌ها پس از پایان این بحران، شیوه‌ای ساده برای خروج از این مسیر ندارند؛ ایرانی‌ها نیز ابزاری برای خروج از آن ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به ساقط شدن پهپاد جاسوسی و متجاوز آمریکا به دست ایران مدعی شد مسائلی وجود دارد که می‌تواند منجر به تنش گسترده شود و «منطقه بیش‌تر از هر زمان دیگری به رویارویی با ایران نزدیک شده است».

به گزارش فارس، «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد «منطقه بیشتر از هر زمان دیگری به رویایی با ایران نزدیک شده است».

بر اساس گزارش کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، باراک پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست ایران ادعا کرد: آمریکایی‌ها پس از پایان این بحران، شیوه‌ای ساده برای خروج از این مسیر ندارند؛ ایرانی‌ها نیز ابزاری برای خروج از آن ندارند.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: چیزهایی وجود دارد که می‌تواند منجر به تنش گسترده شود، هر بحرانی، خطرات خود را دارد و در دفعه بعد ممکن است این بحران از کنترل خارج شود. عکس‌‌العمل‌های ایران از طریق حزب‌الله لبنان و حماس به ما رسیده و همه اینها می طلبد که تفکر کنیم و برای تمام احتمالات آماده باشیم.

باراک در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه غزه بیشتر از دو روز نتوانست دوام بیاورد و پس از دو روز دست به دامن میانجی‌ها برای تحقق آتش‌بس در نوار غزه شد.

رژیم صهیونیستی در این تهاجم دو روزه خود به نوزادان و جنین‌های چند ماهه هم رحم نکرد اما مقاومت نیز با شلیک بیش از 650 راکت، به تل‌آویو فهماند در مقابل هجمه‌ها، دست بسته نخواهد نشست.

پنجشنبه هفته گذشته روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد».

نظرات بینندگان