arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

عباس عبدی: بعید می دانم اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات لیستی ارائه کنند؛ بازی را از همین الان باخته اند / مجلس آن قدر ضعیف شده که کارایی خاصی در شرایط کنونی ندارد

عباس عبدی گفت: اگر امروز قرار باشد با شرایط کنونی و سنت گذشته انتخابات باشد، معتقدم به معنای گذشته انتخابات شکل نمی‌گیرد و بعید می‌دانم مردم به‌طور جدی پای صندوق‌های رأی بیایند و بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس عبدی به روزنامه شرق گفت: اگر امروز قرار باشد با شرایط کنونی و سنت گذشته انتخابات باشد، معتقدم به معنای گذشته انتخابات شکل نمی‌گیرد و بعید می‌دانم مردم به‌طور جدی پای صندوق‌های رأی بیایند و بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند.

*اصلاح‌طلبان چندین مشکل جدی خواهند داشت و مهم‌ترینش همین‌جاست که نمی‌توانند مردم را برای شرکت در انتخابات قانع کنند...اگر مردم و افکار عمومی حس کنند که از طریق انتخابات نمی‌توانند به دستاوردی برسند، دلیلی ندارد که شرکت کنند. بنابراین ریزش عمده‌ای در انتخابات از طرف اصلاح‌طلبان خواهد بود. البته از اصولگرایان هم ریزش خواهد بود اما اصلاح‌طلبان به‌دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیانشان حاضر به حمایت نیستند و بیشتر طالب این هستند که مستقل در کنش سیاسی و انتخاباتی شرکت کنند، به نظرم اصلاح‌طلبان پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.

*معتقدم با فرض ادامه وضع موجود اصلاح‌طلبان قادر به شرکت در انتخابات نخواهند بود مگر اینکه اتفاقی در عرصه سیاست رخ دهد. به نظرم این‌بار حکومت است که باید تغییر نگاهی به فضای سیاسی بدهد. با توجه به شرایط کنونی مطمئن نیستم چقدر این اتفاق بیفتد گرچه ناامید هم نیستم. اگر تغییر ملموسی در فضای عمومی رخ دهد، یعنی حس شود نتایج انتخابات می‌تواند راهگشا باشد، معتقدم اصلاح‌طلبان با این ساختارشان نمی‌توانند شرکت کنند و نیروهای جدیدتری در آنها شکل خواهد گرفت و در کنار نیروهای قدیمی‌شان است که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. اینکه برنده می‌شوند یا نه بحث دیگری است.

*مجلس آن‌قدر ضعیف شده و همه دندان‌هایش کشیده شده که به نظرم کارایی خاصی در فضای کنونی نمی‌تواند از خودش نشان دهد.

نظرات بینندگان