arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

ترامپ به دنبال دیدار چهارم با کیم: امیدوارم دوباره به زودی او را ببینم

ترامپ بعد از بازگشت به آمریکا و در تازه ترین اظهار نظرش در مورد کیم و کره شمالی توئیت کرده است که «نشست خوبی با کیم برگزار کردم او خوب و سالم بود امیدوارم دوباره به زودی وی را ببینم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تنها با گذشته دو روز از دیدار سوم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مرز دو کره، ترامپ اکنون می گوید به دنبال برگزاری دیدار چهارم با کیم است.

ترامپ بعد از بازگشت به آمریکا و در تازه ترین اظهار نظرش در مورد کیم و کره شمالی توئیت کرده است که «نشست خوبی با کیم برگزار کردم او خوب و سالم بود امیدوارم دوباره به زودی وی را ببینم».

ترامپ همچنین نوشته است که تیم‌های کارشناسی ما برای حل مسایل و مشکلات باقی مانده با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد رییس جمهوری آمریکا در این توئیت گفته است که هیچ عجله‌ای نیست من مطمئن هستم در نهایت آ ن را به دست خواهیم آورد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا عصر روز یکشنبه موفق شد برای دیدن کیم به عنوان نخستین رییس جمهوری آمریکا وارد خاک کره شمالی شود، او با عبور از مرز مشترک دو کره در روستای پانمونجوم، وارد خاک کره شمالی شد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ابتدا در مرز مشترک دو کره با یکدیگر دیدار کردند و بعد از دست دادن و احوالپرسی، کیم از ترامپ دعوت کرد وارد خاک کره شمالی شود ترامپ نیز درخواست وی را پذیرفت و با پای پیاده چند قدم وارد خاک کره شمالی شد به این گونه ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا شد که در دوران مسئولیتش وارد خاک کره شمالی شده است.

ترامپ پس از دیدار ۵۰ دقیقه‌ای خود با کیم در منطقه غیرنظامی بین دو کره به خبرنگاران گفت: «مشتاقانه منتظر یک توافق جامع هستیم فوق العاده است و روزی تاریخی خواهد بود مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه خواهد یافت عدم آزمایشی هسته‌ای و بالستیکی توسط کره شمالی در طول روند مداکرات نشانه حُسن نیت این کشور است پیونگ یانگ نیز موضوع از سرگیری مذاکرات را در هفته‌های آینده پذیرفت البته مهم این است که روند این مذاکرات بیشتر متمرکز بر هدف گذاری باشد، نه سرعت».

با این حال خیلی از تحلیلگران این دیدار و همچنین نوع رفتارهای ترامپ را عوام فریبانه خوانده و از آن بیشتر به عنوان یک نمایش تلویزیونی نام برده اند که ترامپ برای جلب رای دهندگان آمریکایی بکار می برد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان