arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
در گفتگو با «انتخاب» عنوان شد؛

پورمختار: اظهارات تجری درباره خط زدن آرا در انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ کذب است / برای توجیه شکست و عدم اقبال نمایندگان و اینکه در حوزه انتخابیه خود زیر سوال رفته بود، این دروغ‌ها را عنوان کرده / اگر صد بار دیگر هم کاندیدا شود، نمایندگان به او اقبالی ندارند / من برای رای نیاوردن تجری پیشگام شده بودم، رای بسیاری از نمایندگان هم به داود محمدی بود؛ به همین دلیل تجری فکر کرده ما در این قضیه نقش داشتیم

محمدعلی پورمختار، در واکنش به اظهارات تجری درباره حواشی انتخابات ریاست کمیسیون اصل 90 گفت: حرف‌های آقای تجری کاملا کذب و دروغ است. ایشان از یک طرف برای فرافکنی و از طرف دیگر، توجیه عدم اقبال نمایندگان و شکستش در این انتخابات و اینکه در میان مردم حوزه انتخابیه خود زیر سوال رفته، این دروغ‌ها را عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اظهارات تجری کذب است / برای توجیه شکست و عدم اقبال نمایندگان و اینکه در حوزه انتخابیه خود زیر سوال رفته بود، این دروغ‌ها را عنوان کرده / اگر صد بار دیگر هم کاندیدا شود، نمایندگان به او اقبالی ندارند / من برای رای نیاوردن تجری پیشگام شده بودم، رای بسیاری از نمایندگان هم به داود محمدی بود؛ به همین دلیل تجری فکر کرده ما در این قضیه نقش داشتیم

روز سوم تیرماه نمایندگان مجلس با ریاست فرهاد تجری بر ریاست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مخالفت کردند. تجری نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهابکه از سوی هیأت رئیسه برای ریاست کمیسیون اصل نود معرفی شده بود، در نهایت از ۱۸۱ رأی اخذ شده، فقط ۸۱ رأی به دست آورد.

به گزارش «انتخاب»، پس از این انتخابات، تجری در گفت و گویی، با اشاره به وجود ۶۰ رای باطله گفت که این تعداد رای برای انتخاباتی که تنها یک کاندیدا دارد، توجیه پذیر نیست. او سپس محمدعلی پورمختار و داود محمدی، روسای پیشین و فعلی کمیسیون اصل ۹۰ را متهم کرد که آرای نماینده‌ها را قبل از ریخته شدن به گلدان خط زده اند.

محمدعلی پورمختار، نمانده بهار و کبودرآهنگ که  در مجلس نهم سابقه ریاست بر کمیسیون اصل ۹۰ را داشته و در حال حاضر عضو کمیسیون قضایی مجلس است، در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» در واکنش به این اظهارات تجری گفت: حرف‌های آقای تجری کاملا کذب و دروغ است. دلیلش هم این است که ایشان برای سومین بار بود که از سوی هیات رئیسه معرفی شد، اما در صحن عمومی مجلس با اقبال نمایندگان مواجه نشد. از همین رو، از یک طرف برای فرافکنی و از طرف دیگر، توجیه عدم اقبال نمایندگان و شکستش در این انتخابات و اینکه در میان مردم حوزه انتخابیه خود زیر سوال رفته، این دروغ‌ها را عنوان کرد.

پورمختار ادامه داد: آقای تجری اگر صد بار دیگر هم کاندیدا شود، وضعیتش در داخل صحن همین است و نمایندگان به او اقبالی ندارند.

پورمختار درباره اینکه چرا تجری او و محمدی را متهم به خط زدن آرا کرده است، گفت: من به شدت مخالف ایشان (تجری) بودم و پیشگام شدم و از طریق صحبت با نمایندگان اجازه ندادم که ایشان رای بیاورد. ولی اینکه آرای ایشان خط خورده باشد، دروغ است. از طرف دیگر رای بسیاری از نمایندگان به آقای محمدی بود، اما هیات رئیسه فقط آقای تجری را معرفی کرده بود، اما لذا آقای تجری فکر کرده اند که آقای محمدی هم در این قضیه نقش داشته اند.

پورمختار کاندیداتوری خود برای ریاست کمیسون اصل ۹۰ را بعید دانست و درباره احتمال انتخاب مجدد داود محمدی به ریاست این کمیسیون هم گفت: این موضوع را باید از هیات رئیسه سوال کرد، اما توقع مجلس همین است.

نظرات بینندگان