arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / القدس العربی: مکرون به زودی به تهران سفر می کند / بازداشت معاون دفتر آملی لاریجانی در قوه قضائیه / برادر میترا استاد: قرار بود مسائلی را افشا کنم، اما... / رویترز:‌ویزای ظریف با موافقت پومپئو صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سه کشور اروپایی خطاب به ایران و آمریکا: برای حفظ برجام به مذاکره روی بیاورید --- فرانسه، بریتانیا و آلمان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره فشار آمریکا علیه ایران و اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی، از همه طرفین درخواست کردند تا از تنش بکاهند و به گفت‌وگو روی بیاورند.

موسوی: ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد --- سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه بار دیگر گفت که دو کشور ایران و آمریکا "در هیچ سطحی" در حال مذاکره نیستند. او این موضوع را در واکنش به خبرنگاری بیان کرد که درباره ماجرای پیام آمریکا به روسیه پرسید. اما آقای موسوی این خبر را از اساس تکذیب کرد.

ویزای ظریف با موافقت پومپئو صادر شد؟ --- محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در حالی به نیویورک سفر کرده که خبرگزاری رویترز مدعی شد ویزای او برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد با موافقت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، صادر شده است. در پی بالا گرفتن تنش بین ایالات متحده و ایران و سرنگون شدن یک پهپاد آمریکایی توسط ایران ، استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا، روز ۲۴ ژوئن از تحریم قریب الوقوع ظریف خبر داد.

القدس العربی: مکرون به زودی به تهران سفر می کند --- القدس العربی نوشت:‌قرار است امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به زودی سفر مهمی به تهران داشته باشد.این موضوع می تواند نشان دهنده موفقیت آمیز بودن سفر امانوئل بون فرستاده ویژه و مشاور ارشد کاخ الیزه به تهران طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته برای نجات برجام از فروپاشی و فراهم سازی فضای مناسب برای گفتگوست.

فساد ۵۰ هزار میلیارد تومان در پزشکی --- یک نماینده مجلس می‌گوید سعید نمکی، وزیر بهداشت، در جلسه یکشنبه‌اش با شماری از نمایندگان از وقوع «فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در پزشکی» خبر داده است؛ با این حال وزارت بهداشت چنین اظهار نظری را تکذیب کرده است. به گفته حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس، وزیر بهداشت در دیدار یکشنبه‌اش با اعضای «فراکسیون نمایندگان ولایی» گفته است هنگامی که وی در سال ۹۷ این وزارت را تحویل گرفت «فساد در حوزه دارو به طور زجرآور حاکم بود» و علاوه بر «وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در پزشکی»، «نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا هزینه کردند».

برادر میترا استاد: قرار بود مسائلی را افشا کنم، اما فعلا دست نگه داشته‌ام --- مسعود استاد گفت: قرار بود مسائلی را افشا کنم اما فعلاً دست نگه داشتم تا ببینم رأی دادگاه چه می‌شود. قرار بود ثابت کنند که قتل غیر عمد بوده و دوستان و وکلای آقای نجفی خیلی تلاش کردند اما نتوانستند این موضوع را ثابت کنند. تمام افرادی که مدعی شده‌اند با میترا ارتباط داشته‌اند به دادسرا احضار شده‌اند و خوشبختانه تمامی آنها به پاکدامنی میترا شهادت داده‌اند و نتوانستند میترا را محکوم به مهدور الدم بودن کنند. من فعلاً سکوت می‌کنم و منتظر رأی دادگاه هستم و خوشبختانه تا الان قوه قضائیه براساس عدالت پیش آمده است.

سخنگوی دولت با اشاره به «گاندو»: زمانی که بحث زندانیان در مکاتبات برجام مطرح می‌شود، اصلا رضاییان دستگیر نشده بود --- علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به سریال گاندو درباره تبادل جیسون رضائیان و ارتباط آن با ساخت این سریال گفت: قصد ورود به این موضوع را ندارم. آقای واعظی هم موضعی گرفتند. یک سریال را در حد یک سریال باید بررسی کرد، البته در ژانرهای اطلاعاتی باید خوانش با اصل موضوع هماهنگی داشته باشد. اما این را بگویم زمانی که بحث زندانیان در مکاتبات برجام مطرح می‌شود، اصلا رضاییان دستگیر نشده بود.

 اکبر طبری "معاون دفتر آملی لاریجانی در قوه قضاییه" چند روز پیش بازداشت شده --- حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی‌ و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند که معاون اجرایی حوزه ریاستِ رئیس پیشین قوه قضاییه بازداشت شده است. اکبر طبری در زمان ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت.

کاهش نرخ ارز/ قیمت دلار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید --- نرخ دلار در صرافی های بانکی روز یکشنبه در بیست و سومین روز از نخستین ماه تابستان به میزان ۱۵۰ تومان نسبت به ارزش روز پیش از آن، تنزل یافت و به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.

اظهارات تازه رئیس جمهور در مورد مذاکره --- روحانی: همین ساعت و همین لحظه، دست از تحریم بردارید؛ ما آماده مذاکره ایم / مذاکرات زیادی این روزها داریم / روز قیامت از ما مسئولان گرفتارتر هیچ‌کس نیست؛ در پیشگاه خدا باید پاسخگوی ۸۲ میلیون ایرانی باشیم

نظرات بینندگان