arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

توهین ترامپ به زنان مسلمان و رنگین پوست دموکرات کنگره: به کشورهای پر از جرم خود برگردید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در یک پیام توئیتری به زنان مسلمان و رنگین پوست دموکرات کنگره توهین کرد و نوشت: چرا آنان به جاهای درب و داغان و پر از جُرمی که از آن آمده‌اند، برنمی‌گردند و به درست کردن آنجا کمک نمی‌کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در یک پیام توئیتری به زنان مسلمان و رنگین پوست دموکرات کنگره توهین کرد و نوشت: چرا آنان به جاهای درب و داغان و پر از جُرمی که از آن آمده‌اند، برنمی‌گردند و به درست کردن آنجا کمک نمی‌کنند؟

به گزارش هیل، وی در این پیام توئیتری خطاب به رشیده طلیب، ایلهان عمر و الکساندریا کورتز نوشت: خیلی جالب است که آنها اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان یک فاجعه کامل هستند و بدتر آنکه اکثر آن‌ها فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌های جهانند (اگر اصلاً دولتی فعال داشته باشند) حالا با صدای بلند و لحنی تهاجمی به مردم امریکا که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین هستند، می‌گویند، دولت ما چگونه باید اداره شود. چرا به جاهای درب و داغان و پر از جرمی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به درست کردند آن‌ها کمک نمی‌کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند چطور این کار را کرده‌اند. این جاها بدجوری به کمک شما نیاز دارند اما نمی‌توانید به اندازه کافی سریع از کشور خارج شوید. مطمئنم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا خیلی خوشحال می‌شود که سریعاً هماهنگی‌های سفر آزاد را انجام دهد.

عبارت "به کشورتان برگردید" معمولاً از سوی نژادپرستان، بیگانه‌هراسان و اسلام‌هراسان استفاده می‌شود. اخیراً نیز در حمله‌ای که در نیویورک علیه یک زن اسپانیایی زبان صورت گرفت، به او گفته شد "شما اینجا موقعیت‌های شغلی امریکایی‌ها را اشغال می‌کنید".

مت ولکینگ، یکی از مقامات کمپین ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ در توجیه این سخنان ترامپ به هافینگتون پست گفت، رسانه‌ها با انتشار این سخنان ترامپ مردم امریکا را منحرف کرده‌اند. ترامپ چنین جمله‌اتی را گفته اما نگفته این زنان برای همیشه در این کشورها بمانند. او گفته آنها می‌توانند بعد از کمک به "درست کردن" وضعیت کشورهایی که اصالتاً به آنجا تعلق دارند، به امریکا بازگردند.

ولکینگ اظهار کرد: هر کس که می‌گوید رئیس جمهوری به اعضای کنگره گفته به جایی که از آن آمده‌اند بازگردند، دروغ می‌گوید. او به آنان گفته سپس به آمریکا برگردند و نشان دهند چگونه به آن کشورها کمک کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان