arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

مظنون حمله به استودیوی "کیوتو" سابقه اختلال روانی دارد

پلیس ژاپن در ادامه تحقیقات خود در مورد حادثه آتش‌سوزی در استودیوی انیمیشن‌سازی "کیوتو" اعلام کرده است که متهم پیش از این به سرقت از یک فروشگاه محکوم شده و دچار مشکلات روانی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس ژاپن در ادامه تحقیقات خود در مورد حادثه آتش‌سوزی در استودیوی انیمیشن‌سازی "کیوتو" اعلام کرده است که متهم پیش از این به سرقت از یک فروشگاه محکوم شده و دچار مشکلات روانی بوده است.

"شینجی آئوبا"، متهم این پرونده به مدت سه سال تنها در آپارتمانی در حومه شهر "اومیا" واقع در ۵۰۰ کیلومتری شرق "کیوتو" زندگی می‌کرده و همسایه آئوبا او را فردی مرموز و شلخته خوانده که به سختی با کسی صحبت می‌کرده است.

همسایه او اظهار کرده او در طول روز به ندرت حتی برای خرید از خانه خارج شده و گاهی به هنگام نیمه‌شب در اطراف خانه پرسه می‌زده است.

هم‌چنین به گفته همسایه‌ها آئوبا در طول روز مدام مشغول به بازی‌های ویدیویی بوده است که صدای بلند این بازی‌ها همسایه‌ها را دچار مشکل کرده و در نتیجه شکایات زیادی از او وجود داشته است.

گفته می‌شود چند روز پیش از روز حادثه آتش‌سوزی نیز آئوبا به یکی از همسایگان خود به دلیل ایجاد یک سوءتفاهم حمله‌ور شده و او را تهدید کرده است.

 


رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند آئوبا در سال ۲۰۱۲ میلادی به دلیل سرقت از یک فروشگاه به حبس محکوم شده بوده و پس از تحمل حبس به آپارتمانی که ‌هم‌اکنون در آن زندگی می‌کرده، نقل مکان کرده است. او هم‌چنین به دلیل مشکلات روانی مدتی تحت مراقبت بوده است.

به گزارش رویترز، استودیوی انیمیشن‌سازی "کیوتو" که مورد حمله این فرد قرار گرفته به دلیل سریال‌ها و فیلم‌های ساخته خود در ژاپن و دیگر کشورها شهرتی خاص داشته و با شرکت "نت‌فلیکس" نیز همکاری داشته است.

آئوبا که با ایجاد آتش‌سوزی عمدی در این استودیوی انیمیشن‌سازی منجر به کشته شدن ۳۳ نفر و زخمی شدن ۳۶ نفر دیگر شده، انگیزه خود را از این حمله سرقت ادبیِ این استودیو از او اعلام کرده است.

این مرد ۴۱ ساله به پلیس اعلام کرده پس از این که استودیوی انیمیشن‌سازی مذبور رمان او را دزدیده، تصمیم به حمله و انتقام از آن‌جا گرفته است.

یکی از شاهدان این حادثه به پلیس اعلام کرده که این مرد به هنگام حمله به این استودیو بسیار خشمگین بوده و جملاتی را درباره "سرقت ادبی" از او فریاد می‌زده است.

این آتش‌سوزی در شهر "کیوتو" بدترین کشتار جمعی ژاپن از سال ۲۰۰۱ میلادی است که در یک آتش‌سوزی عمدی در شهر "توکیو" ۴۴ نفر کشته شدند.

گفته می‌شود متهم هنگامی که مایعی را که تصور می‌شود بنزین بوده است، روی زمین استودیو پراکنده می‌کرده، فریاد "بمیرید" سر می‌داده است.

 


این آتش‌سوزی ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه به وقت محلی آغاز شده و ساعت ۶ صبح روز جمعه به طور کامل خاموش شده است.

به گفته ماموران پلیس این مرد از کارمندان استودیوی انیمیشن‌سازی نبوده است.

بیش از ۷۰ نفر به هنگام وقوع این آتش‌سوزی در ساختمان سه طبقه استودیو حضور داشته‌اند و ۱۰ نفر از مصدومان حادثه هنوز در شرایط وخیم قرار دارند.

اجساد ۱۹ نفر از ۳۳ قربانی این حادثه در طبقه آخر و در حالت سقوط کرده به روی یکدیگر پیدا شده است. احتمال داده می‌شود قربانیان به هنگام فرار از راه‌پله‌ها در حالی که قادر به باز کردن در نشده‌اند، سُر خورده و روی یکدیگر افتاده‌اند.

هویت هیچ یک از قربانیان این حادثه هنوز فاش نشده اما به گفته پلیس ژاپن بیشتر قربانیان بین ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده‌اند.

گفته می‌شود مردی شبیه به متهم این حادثه روز پنج‌شنبه در حالی که دو بطری ۲۰ لیتری بنزین حمل می‌کرده به یک ایستگاه پمپ بنزین رفته بوده است.

هم‌چنین پلیس در محل حادثه دو بطری، یک ساک، یک چرخ دستی و پنج چاقو را که از مدارک احتمالی مربوط به مظنون این حادثه محسوب می‌شوند، کشف کرده است.

بنا بر گزارش اسکای نیوز، متهم دچار سوختگی‌های جدی در ناحیه صورت و پاهای خود شده و هم‌اکنون تحت نظارت پلیس به سر می‌برد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان