arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

مکرون: مایلم هرچه سریع‌تر با بوریس جانسون بر سر مسئله ایران همکاری کنم

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن تبریک نخست‌وزیر شدن بوریس جانسون اعلام کرد که مایل است هرچه سریعتر با وی بر سر مسائل بین‌المللی از جمله ایران همکاری داشته باشد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مکرون: مایلم هرچه سریع‌تر با بوریس جانسون بر سر مسئله ایران همکاری کنم

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن تبریک نخست‌وزیر شدن بوریس جانسون اعلام کرد که مایل است هرچه سریعتر با وی بر سر مسائل بین‌المللی از جمله ایران همکاری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه با گرامی‌داشت نخست‌وزیر شدن بوریس جانسون گفت: مایلم هرچه سریع‌تر با او همکاری کنم. نه تنها بر سر مسائل اروپایی همچون بریگزیت بلکه بر سر مسائل بین‌المللی که باید به طور پیاپی و نزدیک با انگلیس و آلمان همکاری کنیم - همچون مسئله ایران و دیگر مسائل امنیت بین‌المللی - به گفت‌وگو با وی خواهم پرداخت.

به گزارش ایسنا، در پی اعلام استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود امروز از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.

در رای گیری از اعضای حزب محافظه‌کار، ۹۲۱۵۳ عضو به جانسون و ۴۶۶۵۶ نفر هم به جرمی هانت رای دادند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: «توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط دولت ترزا می و به فرمان ایالات متحده، به زبان ساده و روشن، دزدی دریایی است. نخست‌وزیر شدن همتای سابقم بوریس جانسون را تبریک می‌گویم. ایران به دنبال تقابل نیست. ولی ما در خلیج فارس، ۱۵۰۰ مایل ساحل داریم. این آب‌های ما است و از آن محافظت خواهیم کرد».

نظرات بینندگان