arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

وزیر نفت عراق: تضمین‌ ایران به عبدالمهدی برای امنیت عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثامر عباس الغضبان، وزیر نفت این کشور گفته است: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تضمین‌هایی به هیات عراقی به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در رابطه با امنیت عبور نفتکش ها از خلیج(فارس)، تنگه هرمز و خلیج عمان داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر نفت عراق با اشاره به اهمیت تنگه هرمز گفت که ایران تضمین‌هایی برای عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس و تنگه هرمز به عبدالمهدی داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثامر عباس الغضبان، وزیر نفت این کشور گفته است: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تضمین‌هایی به هیات عراقی به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در رابطه با امنیت عبور نفتکش ها از خلیج(فارس)، تنگه هرمز و خلیج عمان داده است.

وی که همراه عبدالمهدی به تهران سفر کرده بود گفت که ما شاهد توافق نظر ایران و عراق در رابطه با ضرورت تضمین امنیت عبور نفتکش ها و کشتی های تجاری از خلیج (فارس) و تنگه هرمز و احترام گذاشتن به قوانین بین المللی بودیم که این مساله کشتیرانی تمام کشورها و خصوصا کشورهای منطقه را تضمین می کند.

الغضبان با تاکید بر اهمیت تنگه هرمز و عبور روزانه 18 میلیون بشکه نفت از آن گفت: همه طرف ها خواهان عدم تنش و بحرانی نشدن اوضاع و روی آوردن به گفت وگوهای سازنده هستند و عراق در این راه نقش ایفا می کند.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیرا در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان