arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
گاردین:

نسخه روسی سریال چرنوبیل در یک قدمی پخش / نقش سازمان سیا در فاجعه هسته ای شوروی بررسی می شود

تلویزیون دولتی روسیه قصد دارد یک درام متمرکز بر فاجعه چرنوبیل را به نمایش بگذارد و به نظر می رسد که این درام با سریال ساخته شبکه های HBO / Sky mini  بسیار متفاوت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلویزیون دولتی روسیه قصد دارد یک درام متمرکز بر فاجعه چرنوبیل را به نمایش بگذارد و به نظر می رسد که این درام با سریال ساخته شبکه های HBO / Sky mini  بسیار متفاوت است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از افراد با دیدن سریال چرنوبیلی که محصول ایالات متحده بود، پس از چند دهه دوباره باه موضوع چرنوبیل توجه کردند. اما از همان ابتدا دولت روسیه نسبت به این سریال موضع گیری منفی داشت و این موضع گیری با ساخت سریالی جدید در مرحله عملی عینیت پیدا کرده است.

اگرچه هنوز تاریخ دقیق اکران این سریال مشخص نشده است، اما یک تریلر کوتاه از سریال چرنوبیل روسی منتشر شده است. احتمالا این سریال روی کانال تلویزیونی NTV در روسیه پخش می شود و محوریت آن به نقش سازمان سیا و جاسوس های آمریکایی در فاجعه چرنوبیل مرتبط است.

نسخه روسی سریال چرنوبیل در یک قدمی انتشار/ نقش سازمان سیا در فاجعه هسته ای شوروی بررسی می شود

کارگردان این سریال؛؛ آلکسی موارادو، اصرار دارد که این سریال جدید قرار است به مردم "آنچه که واقعا اتفاق افتاده" نشان دهد. او در یک مصاحبه گفت: یک یک نظریه وجود دارد که آمریکایی ها به نیروگاه هسته ای چرنوبیل نفوذ کرده اند و بسیاری از مورخان نیز انکار نمی کنند که در روز انفجار نماینده سرویس های اطلاعاتی دشمن در ایستگاه حضور داشته اند."

با این وجود بعید است این نسخه به جز داخل روسیه پربازدید باشد یا مثل نسخه آمریکایی به صدر جدول امتیازات بینندگان برسد. به هر حال باید منتظر بود و دید. نسخه NTV از چرنوبیل در بلاروس فیلمبرداری شده و در سال جاری منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان