arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج فارس تعلل نمی‌کند / حضور هرگونه نیرویی از خارج منطقه، باعث ناامنی در این آب‌ها می‌شود
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۲۲:۴۲

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از امنیت خلیج فارس تعلل نخواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه مشورمان در توییتی نوشت: خلیج فارس یک شاهراه حیاتی است بنابراین از اولویت‌های امنیت ملی ایران محسوب می‌شود و از مدت‌ها پیش امنیت دریانوردی در آن تضمین شده است. با توجه به این حقیقت، برخلاف وعده و وعیدها، حضور هرگونه نیرویی از خارج از منطقه باعث ناامنی در این آب‌ها می‌شود. ایران برای حفاظت از امنیت این شاهراه تعلل نمی‌کند.

چین: مایل به همکاری با فرانسه جهت کاستن از تنش‌ها درباره ایران هستیم
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۲۲:۴۱

«وانگ یی»، وزیر خارجه چین در یک گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل بون»، مشاور ارشد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه بر تمایل کشورش برای همکاری با پاریس جهت کاستن از تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

طبق گزارش «شینهوا»، وانگ‌ یی در جریان این تماس تلفنی با امانوئل بون گفت: «چین مایل به همکاری با فرانسه جهت جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.»

طبق این گزارش، وزیر خارجه چین حمایت خود را از آنچه به گفته او «میانجی‌گری‌های فرانسه» برای حل و فصل بن‌بست‌های ایجاد شده بر سر مسئله هسته‌ای ایران است اعلام کرده و گفته که پکن هم تلاش‌های زیادی برای نجات برجام انجام داده است. 

واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۲۰:۰۴

پاریس یک روز پس از هشدار توییتری ترامپ به ماکرون در باره گفتگو با تهران در پاسخ به این پیام تاکید کرد که برای اظهار نظر در باره ایران نیاز به «هیچ مجوزی» ندارد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: «فرانسه با لحاظ حق حاکمیت درباره ایران سخن می گوید. فرانسه به شدت در جهت صلح و امنیت در منطقه متعهد است و تلاش می کند، فرانسه همچنین تلاش دارد تا زمینه کاستن از تنش ها را فراهم کند و برای این کار به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»

ژاپن: احتمال دارد چند کشتی به تنگه باب المندب اعزام کنیم
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۹:۰۸

سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت: توکیو با توجه به رابطه دوستانه ای که با تهران دارد تمایلی به اعزام نیرو به تنگه هرمز ندارد اما از آنجائیکه که نمی خواهد درخواست آمریکا را هم بی پاسخ بگذارد احتمال دارد چند کشتی گشتی به آب های یمن و تنگه باب المندب اعزام کند.

رییس کل بانک مرکزی: چرا اسم پول ملی‌مان باید ریال باشد؟
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۸:۵۴

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اصلاحات در نظام پولی کشور گفت: اکنون کسی اصلا ریال نمی‌گوید؛ بنابراین چرا واحدی که هیچ کس اسمش را اعلام نمی‌کند را اصرار داریم واحد پول‌مان باشد. حذف چهار صفر از پول ملی اصلا هزینه چند هزار میلیاردی ندارد.

عبدالناصر همتی با اشاره به ارسال اسامی ۱۴۰-۱۵۰ فرد دریافت‌کننده ارز که ارز خود را برنگردانده‌اند، گفت: اینها باید حساب‌کشی شود؛ معنی ندارد که بگویند کارت یکبار مصرف بازرگانی استفاده کرده‌اند. در صادرات ریالی خیلی‌ها خانه در کانادا و ... خریدند. صادراتی که ارز به کشور وارد نکند، فایده‌ای برای کشور ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چه شد آقای طیب‌نیا برنگشت؟ گفت: تصمیمی بود که خودشان گرفتند؛ به من گفتند اگر به بانک مرکزی بروی من هم می‌آیم ولی با رئیس‌جمهوری به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

رای نهایی درباره پرونده دو کودک فوتبالیست غرق شده در گرجستان صادر شد
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۸:۵۲

حدود یک سال قبل بود که خبر تکان‌دهنده مرگ دو کودک فوتبالیست در گرجستان به نام های محمدحسین ورمرزیار و امیرمحمد کاربخش منتشر شد و حالا مادر یکی از کودکان از ورود بیت رهبری به این پرونده خبر داده است.

مادر محمدحسین ورمرزیار درباره اینکه پرونده در چه مرحله‌ای است، گفت: «ما اخیرا به بیت رهبری نامه دادیم تا پرونده را سریع‌تر پیگیری کنیم. بیت رهبری هم خیلی به ما لطف داشت و حتی از آن‌جا تماس گرفتند و از شرایط دقیق را از پرونده پرسیدند. از دادگاه هم تشکر می‌کنم که پرونده را رسیدگی کرد و رای صادر شده است.»

او درباره رای صادر شده، گفت: «50 درصد آقای محمدی مدیر مدرسه فوتبال، 20 درصد آقای عباس قانع مالک مدرسه فوتبال و 30 درصد هم مترجم همراه بچه‌ها مقصر شناخته شده است. آنها به رای صادر اعتراض کرده اند و در مرحله تجدید نظر است.» مادر ورمزیار با انتقاد از صدا و سیما هم گفت: «آقای قانع در تلویزیون یزد دیگر نمی تواند برنامه اجرا کند ولی تعجب می کنم ایشان در شبکه های سراسری همچنان برنامه اجرا می کند؟»

اگر ۳ نیروی فاسد از مجموعه کنار رفته‌اند، این تقویت دستگاه قضاست
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۷:۳۰

رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه مبارزه با فساد را در دستگاه قضا باید تشدید کنیم گفت: اگر اعلام کردند ۳ نیروی فاسد از مجموعه کنار رفتند، این تضعیف دستگاه است یا تقویت آن؟ باور ما این است که این، تقویت دستگاه قضاست. باید معلوم شود در دستگاه سالم، دو لکه سیاه در نظر مردم جلب توجه کرده و این حرکت عظیم اثربخش تحت الشعاع ۴ نفر آدم فاسد قرار گرفته است.

جامعه روحانیت: از این پس در مسائل سیاسی، عملکرد حزبی نخواهیم داشت
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۷:۰۸

مسئول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز گفت: رویکرد جدید جامعه روحانیت توجه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنفی است و در مسائل سیاسی نقش راهبردی و هدایت داشته و عملکرد حزبی نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور ادامه داد: در هر شهری که دارای حداقل ۳۰ روحانی واجد شرایط عضویت باشد می توانند جامعه روحانیت آن شهر را تاسیس کنند و پس از آن با نمایندگان منتخب جامعه روحانیت شهرها جامعه روحانیت استان تشکیل شده و از نماینده های منتخب جامعه روحانیت استان های کشور شورای مرکزی جامعه روحانیت کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: پیاده سازی ساختار جدید جامعه روحانیت مبارز کشور در تهران و اکثر استان ها آغاز شده است.

تکذیب بازداشت دادستان سابق تهران
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۶:۰۳

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۸

سخنگوی قوه قضاییه خبر بازداشت دادستان سابق تهران را تکذیب کرد. در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی مبنی بر بازداشت جعفری دولت آبادی، دادستان تهران و انتقال وی به بند دو الف زندان اوین منتشر شده بود.

سوخو در راه ایران؟
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۴:۴۳

در حالی کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس از هواپیما‌های دست دوم اروپایی و هواپیما‌های روسی به‌عنوان گزینه‌های نوسازی ناوگان هوایی کشوری خبر داده که شرکت‌های مربوط فروش هواپیما به ایران را منوط به صدور مجوز از سوی آمریکا عنوان کرده اند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته است: سوخو برای فروش هواپیما به ایران باید از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز بگیرد، چون ۱۰ درصد قطعات مورد استفاده در این هواپیما آمریکایی است. این شرکت برنامه تغییرات قطعات را در دستور کار دارد تا میزان قطعات آمریکایی مورد نیاز در تولید هواپیما را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهد. در این صورت دیگر نیازی به مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایرن نیست.

برادر رهبر انصارالله ترور شد
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۴:۴۲

وزارت کشور یمن امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابراهیم بدرالدین الحوثی به دست ایادی فریبکار وابسته به ائتلاف متجاوز آمریکایی، اسرائیلی و سعودی ترور شد.

وزارت کشور یمن تاکید کرد که در تعقیب عاملان این جنایت کوتاهی نخواهد کرد.

واکنش ایران به احتمال پیوستن اسرائیل به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۵۶

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد اعلام حضور احتمالی رژیم اشغالگر قدس در ائتلاف خودخوانده نظامی در خلیج فارس، تهدیدی آشکار علیه امنیت ملی ایران است و حق مقابله با این تهدید در چارچوب سیاست دفاعی کشور، حق ایران است.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: اعلام حضور احتمالی رژیم اشغالگر قدس در ائتلاف خودخوانده نظامی در خلیج فارس، تهدیدی آشکار علیه امنیت ملی ایران است و حق مقابله با این تهدید در چارچوب سیاست دفاعی کشور، حق ایران است و مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.

هند خودمختاری «جامو و کشمیر» را لغو کرد
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۶

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۸

علی‌رغم هشدارهای پاکستان «نارندرا مودی» رسماً به دو بند از قانون اساسی این کشور در خصوص کشمیر پایان داد و آن را از حالت ایالت خودمختار خارج کرد. مودی گفته، با تغییر وضعیت قانونی در «کشمیر»، این منطقه را از تروریسم و جدایی‌طلبی آزاد می‌کند.

در واکنش، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، به کمیته امنیت ملی این کشور گفت دولت او از تمامی کانال‌های دیپلماتیک، برای «رسوا کردن رژیم نژادپرست و بی‌رحم هند» و نقض حقوق بشر در کشمیر استفاده خواهد کرد.

هند و پاکستان، هردو تمام منطقه کشمیر را از آن خود می‌دانند اما در حال حاضر، هر یک بر بخشی از آن تسلط دارد. پیرمحمد ملازهی، تحلیلگر مسائل شبه قاره هند به «انتخاب» گفته بود: با لغو خودمختاری، هندوها اجازه خرید دائم زمین در جامو و کشمیر پیدا می کنند و مسلمانان به تدریج به اقلیت تبدیل می شون.

 

رئیس قوه قضاییه: فرد ناصالح به پرونده‌ها رسیدگی نکند
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۲۰

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه گفت: به همکاران خود در سراسر کشور گفته ام که اگر افراد ناصالحی بودند که نبودنشان در دستگاه موجب خلل و تاخیر در رسیدگی به پرونده ها می شود، به مردم اعلام کنید که ما ترجیح می دهیم در کار شما تأخیر رخ دهد اما کار را به دست افراد ناصالح نسپاریم. قطعا مردم نیز به این امر رضایت دارند.

تنش جامائیکا و انگلیس بر سر دو مجسمه چوبی باستانی ۵۰۰ ساله
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۱۰

مقامات جامائیکایی از موزه بریتانیا خواستند دو مجسمه چوبی باستانی پانصد ساله را به کشور بازگرداند. «الیویا گرینج» وزیر فرهنگ جامائیکا بیان کرد: «این آثار باستانی در جریان اولین پروژهای باستان‌شناسی و در زمانی که جامائیکا هنوز جزو مستعمرات بریتانیا محسوب می‌شد، از کشور خارج شده است.» این دو مجسمه در سال ۱۷۹۲ کشف شدند و «ویلیام اولدمن» یک مجموعه‌دار لندنی آن‌ها را خریداری کرد و پس از جنگ جهانی دوم فروخته شد. سخنگوی موزه بریتانیا بیان کرد: «این آثار باستانی، بخشی از مجموعه‌ی متعلق به «اولدمن» است که اوایل قرن بیستم توسط موزه خریداری شده است.»

احتمال انتخابات زودهنگام در ایتالیا
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۰۰

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا خطاب به ماتئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب لیگ گفت که باید برای ایتالیایی‌ها توضیح دهد که چرا به دنبال سقوط دولت ائتلافی این کشور است.

سالوینی پیش از این گفته بود که ائتلاف حزب وی با جنبش پنج ستاره به رهبری لوئیجی دی‌مایو، وزیر توسعه اقتصادی شکست خورده و وی خواستار یک انتخابات تازه است.

فرمانده سپاه: اولین خواسته بلاواسطه مردم، امنیت است
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۰

سرلشکر سلامی فرمانده سپاه تاکید کرد: امنیت اولین خواسته بلاواسطه ملت است و مردم ما با وجود مشکلات و چالش‌های ناشی از جنگ و فتنه اقتصادی دشمن در سال‌های اخیر هیچ‌گاه پژواک صدای بیگانگان نشده‌اند و این از آیات عظمت و بزرگی ملت ایران و در عین حال دشمن‌شناسی آنان است.

وی همراهی و حمایت مردم از سپاه به ویژه در شرایط خاص و حساس را نعمتی الهی برای این نهاد انقلابی محسوب و یادآور شد: دلربایی باور و دستور کار سپاه است و کارکردهای افتخارآمیز این نهاد طی چهار دهه اخیر نشان داده است اول باید بر قلب‌های مردم نفوذ و در دل‌های آنان جاری شد تا بستر شکوفایی و تعالی در کشور به ویژه برای ما فراهم‌تر شود.

اوجالان: کردها نیازی به کشوری جداگانه ندارند
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۱:۵۰

وکلای مدافع عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک در بیانیه‌ای تصریح کردند که اوجالان گفته در سایه وجود چارچوب کاری که کردها در آن مکانی را بیابند که با روابط تاریخی ترکیه و کردها همخوانی داشته باشد، نیازی به کشوری جداگانه ندارند.

در این بیانیه از اوجالان نقل شده است: تلاش می‌کنم تا فضائی را برای کردها ایجاد کنم که در آن راه حلی را برای مساله کردها بیابیم. می‌گویم که می‌توانم این نزاع را طی یک هفته پایان دهم، می‌توانم آن را حل کنم، من به خودم اطمینان دارم، من آماده راه حل هستم.

رویترز: ایران در ماه جولای، ۱۱ میلیون بشکه نفت به چین صادر کرد
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۱:۳۰

منابع غربی اعلام کردند چین در ماه جولای و طی دومین ماه متوالی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی اعتنایی کرده و حداکثر ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است. به نوشته رویتر، بر اساس گزارش شرکت‌هایی که تحرکات نفتکش‌ها را رصد می‌کنند طی ماه جولای بین ۴.۴ میلیون بشکه (۱۴۲ هزار بشکه در روز) تا ۱۱ میلیون بشکه (۳۶۰ هزار بشکه) نفت ایران وارد چین شد. مقامات آمریکایی تخمین می‌زنند ۵۰ تا ۷۰ درصد صادرات فعلی نفت ایران به مقصد چین می‌رود و ۳۰ درصد صادرات نفت این کشور به سوریه انجام می‌شود.

ورود یک وزیر زن به کابینه روحانی؟
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۱:۱۷

معاون اول رئیس جمهور گفت که گزینه نهایی وزارت آموزش‌و پرورش تا دو هفته آینده مشخص می‌شود. جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد با وجود مطالبات موجود برای معرفی وزیر زن، وزیر پیشنهادی این وزارت زن باشد گفت: وزیر پیشنهادی نهایی می‌تواند زن باشد البته بستگی به تصمیم رییس‌جمهور دارد و ایشان کسی را برای معرفی در این رابطه دارد.

اسرائیل: اعضای خانواده اردوغان در انتقال کامیون‌ها به بندر حیفاء مشارکت دارند
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۰:۲۰

وزیر خارجه اسرائیل اظهار کرد، در حالی که اردوغان می‌گوید علیه هر فردی است که "در کنار اسرائیل ایستاده باشد"، اما نزدیکان وی از معاملات تجاری و مالی با تل آویو سودهای بسیاری می‌برند. کاتس گفت: دشمنی آشکاری میان ترکیه و اسرائیل وجود دارد، اما تجارت رو به رشد است، حتی برخی از اعضای خانواده وی (اردوغان) در انتقال کامیون‌ها به بندر حیفاء و از آنجا به بازارهای عربی مشارکت دارند.

نماینده مجلس نهم: برخی نمایندگان به بابک زنجانی وصل بودند
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۰:۰۰

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۸

نماینده مجلس نهم می گوید: آنچه درباره زدوبند برخی از نمایندگان گفته می شود، صحبت‌های بیراهی نیست و حقیقت دارد. دور قبل هم شاهد بودم که برخی نمایندگان واقعا آپارتمان گرفته‌ بودند و دربرخی موارد هم شاهد بودم قرارداد یک پیمانکاری را گرفته بودند.

امیر عباس سلطانی که مستقیما با پرونده بابک زنجانی درگیر بود ادامه داد: متاسفانه یک باب زشت و زننده‌ای باز شده است که نمایندگان چه در دوره‌های قبلی و چه اکنون انجام می‌دهند و این مسائل را می‌توان به کرات مشاهده کرد کما اینکه در پرونده بابک زنجانی ما با همین موارد برخورد کردیم و تعدادی از نمایندگان به زنجانی وصل بودند.

رشوه یک میلیون دلاری آمریکا برای افشای یکی از شماره حساب‌های وزارت نفت ایران
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۸:۵۲

نیویورک تایمز نوشت: ایران ماه گذشته اعلام کرد که یک شبکه جاسوسی را متلاشی و 17 نفر را به اتهام جاسوسی برای سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) دستگیر کرده است که برخی از آنان محکوم به اعدام شدند. دولت ایران درباره هدف این جاسوسی توضیحی نداد، اما اکنون مشخص شده این جاسوسی مربوط به تلاش های مخفی واشنگتن برای جمع‌آوری اطلاعات فروش نفت ایران بوده است.

تاجران نفت ایران به نیویورک تایمز گفته‌اند افراد مختلفی از اروپای شرقی گرفته تا ارمنستان، همه نوع مشوقی را در ازای فروش اطلاعات مربوط به نفت ایران به آن ها پیشنهاد داده اند.

برخی از این تاجران گفته‌اند که افراد خارجی (وابسته به سیا) از 100 هزار تا یک میلیون دلار را به آن ها پیشنهاد داده‌اند که یکی از شماره حساب های وزارت نفت ایران را افشا کنند. حتی به برخی از این تاجران ویزای آمریکا نیز پیشنهاد شده است.

آمریکا خرید تجهیزات مخابراتی از پنج شرکت چینی را ممنوع کرد
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۸:۳۷

دولت آمریکا با انتشار یک آیین‎نامه موقت، خرید تجهیزات مخابراتی از پنج شرکت چینی، توسط نهادهای فدرال را ممنوع اعلام کرد. این آیین نامه سازمان های دولتی آمریکا را از خرید کالا یا خدمات از شرکت های Huawi (هوآوی)، ZTE (زد تی ای)، تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی Hikvision (هیک ویژن) و Dahua (داخوا) و تولیدکننده دوربین های نظارتی Hytera (هیترا) منع کرده است.

عصبانیت کاخ سفید از همراهی نکردن آلمان با ائتلاف ضدایرانی
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۸:۲۴

نشریه محافظه کار «واشینگتن فری بیکن» پنجشنبه شب به وقت محلی در گزارشی با اشاره به خودداری آلمان و فرانسه از پیوستن به ائتلاف ضدایرانی واشنگتن به بهانه حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج فارس، نوشت که یک منبع در سفارت آمریکا در برلین گفت که گرنل و دیپلمات های بلندپایه آمریکایی دولت آلمان را برای پیوستن به این ائتلاف تحت فشار گذاشته اند، اما این تلاش حاصلی در پی نداشته است.

طرح جامع پدافند غیرعامل مختص حرم امام رضا(ع)
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۸:۲۲

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید براینکه خدمت به زائرین امام، برای هر فردی افتخار و شرف است، افزود: به نظر ما لازم است تا یک طرح جامع پدافند غیرعامل مختص حرم امام رضا(ع) تدوین و اجرایی شود. جلالی با بیان اینکه مشهد سالانه میزبان چندین میلیون زائر است، افزود: در طرح های توسعه ای حرم می بایست تلاش کرد اصول و الزامات پدافند غیرعامل بیش از پیش رعایت شود.

آمریکا: دعوت از روحانی برای نشست گروه ۷ صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۸:۰۱

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۸

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در واکنش به سوالی در خصوص دعوت رئیس جمهور فرانسه از روحانی برای حضور در نشست جی 7 گفت: دیروز این شایعه را شنیدم اما به نظرم درست نمی آید. معتقدم که یک شایعه بود. نمی دانم چرا باید دعوت شده باشد.

خبرنگاری پرسید که اگر این خبر درست باشد، آیا آمریکا از آن استقبال می کند؟ اورتاگس پاسخ داد: وزیر خارجه و رئیس جمهوری قبلا گفته اند که تمایل دارند با ایران بدون پیش شرطی گفت وگو کنند. این پیشنهاد همچنان روی میز است و هر وقت که آیت الله (رهبر معظم انقلاب) یا روحانی یا هر کسی که در این دولت است بخواهند صحبت کنند، شنیده خواهد شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان