arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

لزوم دریافت پروانه نمایش برای سریال‌های خارجی از وزارت ارشاد

جمعی از اعضای انجمن تهیه کنندگان مستقل خواستار دریافت پروانه نمایش برای فیلم ها و سریال‌های خارجی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در V.O.D شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از اعضای انجمن تهیه کنندگان مستقل خواستار دریافت پروانه نمایش برای فیلم ها و سریال‌های خارجی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در V.O.D شدند.

به نقل از روابط عمومی انجمن تهیه کنندگان مستقل، مرتضی شایسته سخنگوی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران گفت: در نشست هم اندیشی و گفتگوی اعضای انجمن تهیه کنندگان، نسبت به عدم دریافت پروانه نمایش سریال ها و فیلم های خارجی بشدت اعتراض شد. همکاران ما اظهار کردند که این روش که متاسفانه مدتی است آغاز شده به ارائه فیلم ایرانی لطمه اساسی می زند. ضمن اینکه وقتی فیلم ایرانی هفت خوان دریافت پروانه نمایش را باید رد کند، چرا سریال و فیلم خارجی در V.O.D از استثنا استفاده و پروانه نمایش دریافت نمی کند.

وی بیان کرد: همکاران من با اشاره به مصاحبه یکی از مسئولان شبکه های نمایش اینترنتی معتقدند، وی اظهار می کرد که حق نمایش همه این فیلم ها و سریال ها خریداری شده است که صحت ندارد و این صرفا یک توجیه غیر عقلائی است.

شایسته گفت: همکاران اظهار امیدواری کردند که معاونت نظارت سازمان سینمایی به این مهم ورود کرده و اجازه سوء استفاده به شبکه های V.O.D ندهند. همکاران عقیده داشتند بسیاری از فیلم هایی که از طریق موسسات ویدئو رسانه به V.O.D ها واگذار شده، حق نمایش (رایت) آنها گذشته است و در بعضی موارد واگذاری مال غیر محسوب می شود. در این زمینه هیات مدیره انجمن قول داد که تا رسیدن به نتیجه موضوع را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: در این گردهمایی همدلانه اعضای انجمن با بیان مسائل و مشکلات فعلی تولید، بخصوص سریال های شبکه نمایش خانگی که باعث افزایش بی رویه دستمزدها می شود، خواستار کنترل تولید سریال های ایرانی و بخصوص دستمزدهای پرداختی از سوی شورایعالی تهیه کنندگان شدند. لزوم کپی رایت فیلم ها و عضویت اعضای انجمن تهیه کنندگان مستقل در اتحادیه های صنفی جهان نیز از دیگر موضوعاتی بود که مطرح و کمیته ای تخصصی برای این امر در دست تشکیل است.

شایسته گفت: بازنگری در شرایط اکران فیلم ها، حمایت از تولیدات سینما گران مستقل، رفع مشکل مالیات برارزش افزوده و رعایت معافیت مالیاتی تهیه کنندگان از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست همدلانه بود.

رییس و اعضای هیات مدیره انجمن در این نشست درباره فعالیت های حرفه ای در زمینه مسائل گوناگون توضیحاتی ارائه کردند.

نظرات بینندگان