arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

روسیه به گوگل: ویدیوهای تجمعات غیرقانونی مخالفان را در یوتیوب منتشر نکنید

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) با ارسال نامه ای به گوگل ضمن انتقاد از تبدیل شدن یوتیوب به رسانه ای برای برهم زنندگان نظم عمومی در مسکو، خواستار خودداری از پخش فراخوان های غیرقانونی شده است. روز شنبه در خیابان «پراسپکت ساخاروف» مسکو تجمع قانونی برگزار شد و بر اساس برخی اطلاعات تا ۲۸ هزار نفر در آن شرکت کردند. با این وجود برخی دیگر از معترضان تصمیم گرفتند در مقابل ساختمان دفتر رئیس جمهوری روسیه تجمع کنند که اقدامی غیرقانونی و بدون مجوز به حساب می آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) با ارسال نامه ای به گوگل ضمن انتقاد از تبدیل شدن یوتیوب به رسانه ای برای برهم زنندگان نظم عمومی در مسکو، خواستار خودداری از پخش فراخوان های غیرقانونی شده است.

در نامه روس کوم نادزور به گوگل صاحب فعلی مشهورترین وب سایت ذخیره و پخش فایل های تصویری در جهان (یوتیوب) از این سازمان خواسته شده است تا تدابیری برای جلوگیری از تبلیغ تجمعات غیرقانونی در روسیه اتخاذ کند.

روس کوم نادزور یه این نتیجه رسیده است که برخی تشکل ها که در یوتیوب برای خود کانال ویژه دارند، محتوای تبلیغیاتی با هدف برهم زدن انتخابات محلی و فدرال روسیه منتشر می کنند و آن را از طریق یوتیوب به صورت گسترده منتشر می کنند.

اما آنچه بنظر میرسد خشم سازمان نظارت بر رسانه های روسیه را برانگیخته، رسیدن محتوای تبلیغاتی این تشکل ها به صورت گسترده به دست کسانی است که در یوتوب مشترک چنین کانال هایی نیستند.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه که گمان می کند گوگل عامدانه دست به تبلیغات برای این تشکل ها می زند، هشدار داده است که طرف روسی حق برای پاسخ مناسب به این اقدام را برای خود محفوظ می داند.

گفتنی است روز شنبه در خیابان «پراسپکت ساخاروف» مسکو تجمع قانونی برگزار شد و بر اساس برخی اطلاعات تا ۲۸ هزار نفر در آن شرکت کردند. با این وجود برخی دیگر از معترضان تصمیم گرفتند در مقابل ساختمان دفتر رئیس جمهوری روسیه تجمع کنند که اقدامی غیرقانونی و بدون مجوز به حساب می آمد.

سازمان پلیس مسکو ساعاتی پس از این تجمع اعلام کرد که ۱۳۶ نفر را در همین رابطه دستگیر کرده است.

گفتنی است پلیس مسکو بیش از سه هفته پیش الکسی ناوالنی مشهور ترین رهبر مخالفان دولت را بازداشت کرد چرا که او پیش از بازداشت وعده داده بود اگر مشکل ردصلاحیت نامزدهای مستقل حل نشود هر شنبه معترضان دست به تجمع خواهند زد.

مخالفان دولت معتقدند که پلیس تمامی رهبران این تجمع ها را در طول سه هفته گذشته بازداشت کرده است.
پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.

انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

نظرات بینندگان