arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه: پاکسازی فساد از داخل قوه قضاییه در حال انجام است / واعظی: مذاکره با اروپا جدی تری شده / روحانی برای رفراندوم دو سال بیشتر وقت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی 'بازداشت شد' --- فارس از بازداشت علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی خبر داده است.

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه: پاکسازی فساد از داخل قوه قضاییه در حال انجام است --- عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به مطالبات رهبر معظم انقلاب از رئیس این قوه اشاره کرد و گفت: اکنون طبق فرمایش ایشان پاکسازی از درون قوه قضاییه در حال انجام است.

روحانی: اگر مذاکره با اروپایی‌ها به نتیجه نرسد، مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی آغاز می‌شود --- حسن روحانی، رئیس جمهوری، گفته است اگر مذاکره با اروپایی‌ها در پایان مهلت ۶۰ روزه به نتیجه نرسد، تهران،‌ مرحله سوم کاهش تعهداتش را در برجام آغاز می‌کند. ایران در دو مرحله و در اعتراض به خروج آمریکا از برجام و ناکافی دانستن تلاش کشورهای اروپایی برای تحقق برجام،‌ اجرای بعضی از تعهداتش را متوقف کرده.

واعظی: مذاکره با اروپا جدی تری شده --- محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، درباره مذاکره با اروپا گفت: مذاکره با اروپا جدی تری شده است، در کنار این مذاکرات صحبت هایی شده که بتوانیم به چارچوب هایی برسیم و امیدواریم به بهره مندی از منافع برجام برسیم.

رییس سازمان حج و زیارت: برگرداندن گوشت حجاج به ایران مقرون به صرف نبود --- علی رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت علت برنگردادن گوشت‌های قربانی حج به ایران را توضیح داد و گفت: انتقال گوشت‌های قربانی به کشور، مقرون به صرفه نبود.

خانواده میترا استاد از قصاص محمد علی نجفی منصرف شدند --- خانواده میترا استاد، همسر مقتول محمدعلی نجفی، گفته‌اند که از درخواست قصاص او صرفنظر کرده و او را بخشیده‌اند. برادر میترا استاد در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشت که خانواده استاد تصمیم گرفته است که محمدعلی نجفی را که در ارتباط با قتل خانم استاد مجرم شناخته شده بود ببخشد و از قصاص صرفنظر کند.

هانیه توسلی در صداوسیما ممنوع التصویر شد --- تلویزیون اعلام کرده که تصاویر و صدای هانیه توسلی باید از تیزر‌های "ایده اصلی" حذف شود. پیام نیکفرد (مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده ایده اصلی)، با اشاره به پخش نشدن تیزر‌های این فیلم از صداوسیما گفت: بعد از آنکه تیزر‌های فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی آماده شد، آن را به صداوسیما ارائه کردیم، اما به ما اعلام شد که باید بخش‌هایی که هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود. وی ادامه داد: به ما اعلام شد پخش تصویر و صدای هانیه توسلی در قالب تیزر و برنامه‌های دیگر ممنوع است.

واعظی: رئیس جمهور در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می‌یابد --- رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود؟ گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می یابند.

روحانی برای رفراندوم دو سال بیشتر وقت ندارد --- عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به لزوم توجه به اصل ۵۹ قانون اساسی و برگزاری رفراندوم در کشور، اندک زمان باقی‌مانده از دولت روحانی را گوشزد کرد و گفت: رئیس‌جمهور بیش از دو سال دیگر وقت ندارد، پس اگر می‌خواهد موضوع یا موضوعاتی را به رفراندوم بگذارد به اعتقاد من باید آن را با مردم در میان بگذارد و اولویت‌دارترین موضوع را انتخاب کند.

ایران تنگه هرمز را دور می‌زند --- مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه پروژه خط لوله گوره به جاسک تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود، گفت: امکان صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز در پایان سال ۹۹ فراهم می‌شود.

نظرات بینندگان