arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / «شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف» / طرح ایجاد استان آذربایجان مرزی در مجلس / '۲۵۰ میلیون دلار هزینه طراحی صندوق عقب ۲۰۶' / واگذاری بندر چابهار به روس‌ها کذب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انتقاد شدید آیت الله یزدی از آملی لاریجانی --- رسانه ها روز گذشته گزارش دادند که آیت الله یزدی گفته « "فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؛ از کجا آوردی ساختی؟"»

نشست نمایندگان حوثی‌های یمن و سفیران چهار کشور اروپایی در ایران --- به میزبانی ایران، نشستی بین نمایندگان حوثی‌های یمن با سفیران چهار کشور اروپایی برگزارشده است. این نشست در وزارت خارجه ایران بوده و سفیران آلمان، ایتالیا، بریتانیا و فرانسه در آن حاضر بوده‌اند. در این نشست از طرف حوثی‌ها، سخنگوی گروه انصارالله یمن حضور داشته است.

طرح ایجاد استان آذربایجان مرزی در مجلس ایران وصول شد --- علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رییسه مجلس ایران از وصول طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی خبر داد.

'۲۵۰ میلیون دلار هزینه طراحی صندوق عقب ۲۰۶' --- سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران از هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای طراحی صندوق عقب خودروی ۲۰۶ در دهه هفتاد خبر داد. بهرام پارسایی به خبرگزاری ایسنا گفته است که در جریان "تهیه گزارش مربوط به صنعت خودرو در کمیسیون اصل ۹۰" به این رقم دست پیدا کرده و علاوه بر این در طراحی خودرو سمند نیز ۱۲۰ میلیارد صورت گرفته است.

توفان در سیستان و بلوچستان ۳۶۸ نفر را راهی بیمارستان کرد --- به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، ۳۶۸ نفر از مردم در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک هفته گذشته روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند. عبدالرحمن شهنوازی دلیل این مراجعات را "عوارض تنفسی، چشمی و قلبی" ناشی از توفان اعلام کرد.

خانواده میترا استاد رضایت محضری دادند --- فارس به نقل از وکیل خانواده میترا استاد از "رضایت بی قید و شرط" این خانواده خبر داد. وکیل خانواده میترا استاد گفته است: "اولیای دم مرحومه به یکی از دفاتر اسناد رسمی رفته و رضایت‌نامه خود را به طور رسمی ثبت کردند.این رضایت کاملاً بی‌قید و شرط صادر شده و هیچ گونه مبلغی به عنوان دیه یا وجه‌المصالحه دریافت نشده است".

واگذاری بندر چابهار به روس‌ها کذب است --- بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد. آقایی گفت: "واگذاری بندر چابهار به روس ها کذب است و بازدید مدیرعامل منطقه اقتصادی استراخان صرفا جهت شناخت بیشتر با ظرفیت های چابهار بوده است".

وزارت میراث فرهنگی تشکیل می‌شود --- علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به او ابلاغ کرده است.

زائری: اطمینان پیدا کردم که آیت الله علوی بروجردی، مورد اقبال قرار خواهند گرفت --- محمدرضا زائری در اینستاگرام خود نوشت: آیت الله محمد یزدی تهدید کرده اند که در صورت اعلام مرجعیت آیت الله علوی بروجردی، به میدان خواهند آمد و بساط را به هم خواهند ریخت و تابلوی دفتر ایشان را پایین خواهند آورد! او در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشته است: راستش اگر تا حالا تردیدی هم در شایستگی حضرت آیت الله علوی بروجردی داشتم با صحبت‌های آقای یزدی اطمینان کامل پیدا کردم که مرجع آینده ما حضرت آیت الله علوی بروجردی هستند و مورد اقبال قرار خواهند گرفت! تا کنون فکر می‌کردیم آقایان از جامعه بی خبرند و میزان محبوبیت و جایگاه اجتماعی خود در افکار عمومی اطلاعی ندارند، اما الآن معلوم شده که اصلا از تاریخ روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز آگاه نیستند!

نظرات بینندگان