arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روایت ظریف از پیغامش به سعودی ها / آمبولانس اختصاصی سلبریتی ها در ایران / توصیه «جوان» به یزدی و آملی برای نصب فیلترشکن! / روایت شهردار قم از زندگی فرزندانش در خارج از کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سایت مجمع تشخیص مصلحت نامه لاریجانی به یزدی را حذف کرد --- سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه صادق لاریجانی خطاب به محمد یزدی را حذف کرد. صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران دو روز پیش در نامه‌ای به محمد یزدی پاسخ انتقادهای او را داده و او را به توهین، مطالب خلاف واقع و دروغ‌گویی متهم کرده است.

نبرد خان‌شیخون؛ تروریست ها بعد از پنج سال 'عقب رانده شدند' --- نیروهای تروریست از شهر راهبردی خان‌شیخون، در استان ادلب عقب‌نشینی کردند. استان ادلب آخرین منطقه‌ایست که در دست تروریست ها است.

قوه قضاییه بازداشت مدیرعامل ایران خودرو را تایید کرد --- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه خبر بازداشت مدیرعامل ایران خودرو را تایید کرد. اسماعیلی همچنین گفت: "مدیرعامل سابق ایران خودرو بر اساس گزارش‌های ضابطین به مرجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه انجام شد و دیشب نیز تحت نظر بودو ضمن اینکه دو نفر دیگر از دست اندکاران این مجموعه هم بازداشت هستند."

آمبولانس خصوصی 'وسیله حمل و نقل برخی از سلبریتی ها در تهران' --- براساس گزارشی که ایسنا تهیه کرده، "برخی از سلبریتی‌ها اعم از هنرپیشگان تا معلمان خصوصی از آمبولانس‌های خصوصی به عنوان وسیله حمل و نقل در ترافیک تهران استفاده می‌کنند." مجتبی لهراسبی، رییس اداره آمبولانس خصوصی کشور با تایید این خبر گفت: " این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده است، اما وضعیت به آن شدت مطرح شده، نیست. ما هم در نظارت‌هایمان بر آمبولانس‌های خصوصی این پدیده را مدنظر قرار داده بودیم و دستورالعمل‌هایی را برای پیشگیری از بروز این تخلف داشتیم."

ظریف با ماکرون دیدار می‌کند --- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سوئد اعلام کرد که روز جمعه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

ظریف: به سعودی ها گفتم اگر فکر می‌کنید به قول خودتان من ماله‌کش اعظم هستم، آقای سلیمانی با شما صحبت کند --- ظریف گفت: «وقتی که وزیر شدم با آقای سلیمانی صحبت کردم، به سعود الفیصل پیشنهاد کردیم حاضریم راجع به یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان صحبت کنیم، در همان پیشنهاد پیغام فرستادم اگر فکر می‌کنید به قول خودتان من ماله‌کش اعظم هستم، آقای سلیمانی با شما صحبت کند.»

شمخانی: امضای برجام اشتباه بود --- شمخانی به شبکه تلویزیونی آمریکایی «ان‌بی‌‌سی‌» گفته است: افرادی در ایران بودند که حس می‌کردند امضای برجام در سال ۱۳۹۴ اشتباه بوده است. لستر هولت، خبرنگار این شبکه، از وی پرسید آیا خود او هم جزو این افراد بوده است؟ دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ گفته است: «بله... من هم دقیقا نقطه‌نظرات ملت را دنبال می‌کنم، مردم ایران».

انتخابات ۲۰۲۰: افزایش آراء جو بایدن و کاهش رای کامالا هریس در میان دمکرات‌ها --- نظرسنجی تازه شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» از افزایش دوباره اقبال به جو بایدن در میان نامزدهای دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا حکایت دارد. این نظرسنجی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری ایالات متحده، ۲۹ درصد آرا را در رقابت‌های مقدماتی دمکرات‌ها برای انتخابات سال آینده بدست خواهد آورد که فاصله چشم‌گیری با نفرات بعدی دارد.

یونان: ایران درخواستی برای پهلوگیری نفتکش «آدریان دریا» نداشته --- یونان می‌گوید ایران درخواستی برای پهلوگیری نفتکش «آدریان دریا» که اخیرا در جبل‌الطارق رفع توقیف شد، نداشته است. آمریکا به یونان هشدار داده است ارائه هرگونه خدمات به این نفتکش عواقب خواهد داشت و منابع یونانی به رسانه‌ای محلی گفته‌اند دولت یونان در تماس با دولت آمریکا پیرامون این موضوع است.

روزنامه جوان خطاب به یزدی و آملی: فیلترشکن نصب کنید و ببینید چگونه آبروی نظام را حراج زده‌اید --- روزنامه جوان نوشت: وقتی بدیهیات را آقایانی که سال‌ها در این کشور از مقامات بوده‌اند و هستند، زیر سؤال می‌برند و رعایت نمی‌کنند، باید بدیهیات را گفت. ماهواره ببینید و شبکه‌های مخالف نظام را نگاه کنید، فیلترشکن نصب کنید و به توئیتر و تلگرام فیلتر شده بروید، سایت‌های معاند و فیلترشده را بخوانید و ببینید چگونه آبروی نظام برخاسته از آرمان‌های اسلامی یک ملت و امام‌شان را حراج زده‌اید.

احتمال اینکه ترامپ ۴ سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد زیاد است --- وزیر امور خارجه در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئد گفت: برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. کاری ندارد چه کسی در ایران حاکم باشد. اصلاح طلب، اصولگرا یا سکولار حاکم باشد، هر که حاکم باشد، برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. ایرانی که ۴۰سال است روی پای خود ایستاده، این ایران برای آن‌ها قابل تحمل نیست. البته به نظر نمی‌رسد سیاست‌های حمایتی اقتصادی در درازمدت به اقتصاد آمریکا کمک کند. احتمال اینکه ترامپ ۴ سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد، زیاد است.

شهردار قم: فرزندان من در خارج سفیران گویا برای نظام بوده‌اند ---  خبر زندگی و تحصیل هر ۶ فرزند شهردار قم در خارج از کشور جزو داغ‌ترین اخباری بود که طی این چند روز بازخورد‌ها و نقد‌های تندی را به دنبال داشت، مطلبی که در نهایت به واکنش او منجر شد. شهردار قم گفت: خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند؛ اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می‌خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.

نظرات بینندگان