arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

الحشد الشعبی: آمریکا مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های عراق است/ به هر پرنده‌ای که فاقد پرچم عراق باشد و بر فراز پایگاه‌های ما پرواز کند، شلیک می‌کنیم

سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این به بعد به هر پرنده‌ای که فاقد پرچم عراق باشد و بر فراز پایگاه‌های این سازمان پرواز کند، شلیک خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.

مهندس چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».

به گزارش شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد که «آمریکا مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، هست و از امروز، آمریکا را مسئولیت همه حوادث می‌دانیم».

سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود در مورد حادثه دیروز پایگاه هوایی بلد نیز گفت که هدف قرار دادن مقرهای این سازمان موضوع واضحی است که با هدف سیطره ارتش آمریکا بر آسمان عراق صورت می‌گرد.

رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه (دیروز) از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی بلد واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد.

ابو مهدی المهندس گفت: «دشمنان عراق امروز برای حمله دوباره به نیروهای الحشد الشعبی آن هم به طرق مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند. آمریکایی که در آمدن گروه‌های تروریستی به عراق و منطقه آورد نقش داشته، به اعتراف [دونالد] ترامپ، به این می‌اندیشد که به راه‌های مختلف حاکمیت عراق را نقض کرده و الحشد الشعبی را هدف قرار دهد».

منبع: فارس
نظرات بینندگان