arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

اکسپرس: دیدار ظریف با مکرون خشم ترامپ را در می آورد

روزنامه «اکسپرس» انگلیس روز چهارشنبه نوشت: در صورت دیدار محمد جواد ظریف با رئیس جمهور فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شدت خشمناک و عصبانی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اکسپرس: دیدار ظریف با مکرون خشم ترامپ را در می آوردبه گزارش اکسپرس، وزیرخارجه ایران در نشست استکهلم گفت، قرار است در روز جمعه (اول شهریور) در پاریس با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند.

محمدجواد ظریف شامگاه چهارشنبه در خصوص دومین سفرش به کشورهای اسکاندیناوی در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست های مهمی با مقامات سوئد، حول موضوعات سیاسی و اقتصادی همچون اهمیت حفظ برجام و حوزه های علاقه مندی دوجانبه گفت وگو کردیم.

وی قرار است در ادامه سفر دیپلماتیک خود به کشورهای اسکاندیناوی به نروژ و فرانسه سفر کند. و پس از آن راهی کشور چین شود.

روزنامه اکسپرس افزود: اگرچه آمریکا وزیر امورخارجه ایران را تحریم کرده است اما وی به راهبرد دیپلماتیک خود در کشورهای اروپایی ادامه می دهد.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال گذشته و بازگشت تحریم های نفتی علیه ایران، تا کنون سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) با این نوع از سیاست های آمریکا مخالفت کرده و در طول یک ساله اخیر در مورد سیاست های ترامپ علیه ایران ایستادگی کرده اند.

در کنار کشورهای اروپایی، فرانسه راهبرد اروپا برای نجات توافق هسته ای را رهبری می کند، زیرا دولت ترامپ مجدداً تحریم هایی را علیه تهران برای جلوگیری از صادرات نفت اعمال کرده است.

در حالی که کشورهای اروپایی می گویند که نگرانی های ایالات متحده در مورد رفتار منطقه ای و برنامه موشکی ایران را تایید می کنند، اما آنها خروج آمریکا از توافق هسته ای را آشکارا محکوم می کنند.

روزنامه اکسپرس می نویسد، رئیس جمهوری فرانسه بارها سعی در متقاعد کردن ترامپ برای لغو برخی از تحریم ها و گفت وگو با ایران برای کمک به خنثی کردن بحران کرده است.

با این حال ترامپ از تلاش های رهبر فرانسه برای حل اوضاع غافل شده و اوایل این ماه وی را به ارسال «سیگنال های مختلط» به تهران بر سر مذاکرات احتمالی متهم کرد.

نظرات بینندگان