arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - 1 شهریور 98

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین وزیر دفاع: موشک‌های بسیار دقیقی داریم که رسانه‌ای نکرده‌ایم/ امروز کارگردان صحنه‌ایم
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۲۳:۰۰

سردار قاسم تقی زاده امروز در پیش خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: وزات دفاع مصداق آیه «واعدوا لهم ماستطعتم من قوه» است، مأموریت ما در وزارت دفاع برای دستیابی به‌ چنین قدرتی و موفقیت‌های منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد که صنایع دفاعی کار خودش را به‌شایستگی انجام داده است.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: این که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا با ما وارد جنگ نخواهد شد به‌دلیل همین قدرت است، البته به‌دلیل مسائل امنیتی بسیاری از دستاوردهای‌مان را رونمایی نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: زمانی که انقلاب شد، چند خط تولید داشتیم که نیمه کاره رها شدند و در روزهای اول دفاع مقدس چیزی در دست نداشتیم.

ترامپ از شرکت های آمریکایی خواست تا سریعا چین را ترک کنند
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۲۲:۵۹

به گزارش تارنمای پلیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا در پیام توییتری با انتقاد از سیاست تلافی جویانه چین، از شرکت های آمریکایی خواست تا جایگزین دیگری برای ادامه تجارت به جای چین پیدا کنند.

ترامپ در ادامه چین، را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد.

به گزارش پلیتیکو، دقیقا مشخص نیست که ترامپ تا اندازه توانایی دستور دادن به شرکت ها برای خروج از چین دارد اما لحن توییت های وی نشان می دهد که در برابر جنگ تجاری با چین ناکام شده و از طرف دیگر نگرانی بسیاری در مورد احتمال ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا با نزدیک شدن به روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وجود دارد.

جزئیات المانیتور از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا: اعطای معافیت به برخی خریداران نفت ایران در ازای مذاکرات محدود
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۲۲:۵۵

لارا روزن در المانیتور نوشت: پس از هفته ها مشورت با ایرانی ها و کاخ سفید، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار می رود که ترامپ را برای اعطای مشوق های اقتصادی محدود به ایران در ازای بازگشت تهران به میز مذاکره و پایبندی کامل به برجام تحت فشار قرار دهد.

ظریف: برای سفر به کره شمالی آمادگی داریم
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۸:۵۸

وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات اخیر خود با رئیس جمهور فرانسه را سازنده و خوب عنوان کرد و گفت ایران و فرانسه به گفتگوهای خود ادامه خواهند داد و تماس ها بین آقایان مکرون و روحانی ادامه خواهد داشت.

محمد جواد ظریف عصر روز جمعه بعد از دیدار با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در جمع خبرنگاران در توضیح گفت‌وگوهای انجام شده خاطرنشان کرد: گفت‌وگو های روز جمعه با آقای مکرون در ادامه گفت‌وگو ها و تماس های تلفنی است که بین آقای روحانی و مکرون صورت گرفته است، فرانسه پیشنهادی را ارائه داده ما هم پیشنهادهایی را داشتیم که همه آن ها در مورد نحوه اجرای برجام و گام هایی است که نیاز از سوی طرفین برای اجرای برجام برداشته شود.

ظریف همچنین در مورد سفر آتی خود به چین و ژاپن و اینکه آیا در سفر به شرق آسیا به کره شمالی نیز سفر خواهد کرد، گفت : آنچه که ما فعلاً در این مرحله طراحی کردیم سفر به چین و ژاپن و چند کشور دیگر است در این مرحله هنوز سفری برای کره شمالی طراحی نکردیم ولی آمادگی سفر به کره شمالی را داریم .

پیش بینی تغییرات سیاسی در عربستان
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۶:۰۵

سرتیپ پاسدار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار این که در آینده نه چندان دور تغییرات سیاسی در عربستان از درون و با آگاهی مردم آن خواهد بود، گفت: مردم عربستان امروز بهتر از هر کسی به چهره منفور حاکمانشان آگاه هستند و از خیانت آنان نسبت به اسلام و مسلمانان با خبر شدند .

مردم ۵۰ متر از پشت بام خود را برای تولید برق بدهند، هرماه ۲۰ برابر یارانه بگیرند
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۶:۰۴

فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به یکی از خدماتی که در طرح میز خدمت ارائه خواهد شد، گفت: شما می‌توانید در هرکجا که زندگی می‌کنید ۵۰ متر از پشت بام خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهید و می‌توانید به کمک دولت در پشت بام خود برق تولید کنید و به مردم محل خود نیز کمک کنید. هرماه نیز مبلغ قابل توجهی حدود ۲۰ برابر یارانه به هریک از اعضای ساختمان از طرف وزارت نیرو داده می‌شود. یک فعالیت مناسب هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ دفاعی و امنیتی خواهد بود. اگر مانند کاراکاس و ونزوئلا نیروگاه کشور را بزنند ما در شهر‌ها خود برق تولید می‌کنیم و به صورت غیر متمرکز این منبع حیاتی تولید می‌شود.

ظریف ۳ تا ۵ شهریور به چین می‌رود
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۴:۱۴

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه خبر داد، که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران 25-27 آگوست (3 تا 5 شهریور) عازم چین می‌شود.

شوانگ گفت: "به دعوت وانگ یی وزیر امور خارجه چین ظریف 25-27 آگوست به چین سفر خواهد کرد." به گفته وی، وزرای خارجه چین و ایران قرار است، درباره مسائل مربوط به وضعیت خاورمیانه گفتگو کنند.

صدا و سیما بجای مداحی از زندگی اهل بیت فیلم بسازد
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۴:۰۸

امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: این صدا و سیما خیلی دستش در گروه فیلم و هنر باز است فیلمی باشد از مسلم ابن عقیل که دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه کلماتی داشت. اگر این‌ها فیلم و هنر شود و نمایش داده شود از این مداحی‌ها و کف زدن‌‌ها و سینه‌زدن‌ها اثرش بیشتر است. باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

محدودیت جدید در سوختگیری با کارت آزاد: هر بار فقط ۳۰ لیتر
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۴:۰۷

روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو اطلاع رسانی های قبلی به اطلاع می رساند از تاریخ روز جاری ۹۸/۶/۱ میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است .

بدینوسیله به هموطنان عزیز تاکید میگردد جهت سهولت در سوختگیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمایند.

باور ۳۷۳ از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۴:۰۶

امیر سرتیپ شاهرخ شهرام رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بیان اینکه این سامانه در مقابله با موشک‌های بالستیک کاربرد دارد، اضافه کرد: سامانه موشکی باور ۳۷۳ از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است.

معاون وزیر دفاع گفت: سامانه موشکی «تاد» بیشتر سامانه مراقبتی است و خانواده سامانه باور ۳۷۳ در کلاس بالاتر از آن است.

هوک: تحریم‌ها احتمالاً باز هم کارساز خواهند بود
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۱:۲۹

نماینده ویژه دولت آمریکا پنجشنبه مدعی شده هدف واشنگتن از اعمال تحریم‌ها علیه ایران آوردن این کشور پای میز مذاکره است.

«برایان هوک»، در مصاحبه‌ای اختصاصی با رسانه «روداو»، درباره سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» گفت: «ما تلاش می‌کنیم فشاری به ایران تحمیل کنیم که احتمالاً این کشور را پای میز مذاکره برخواهد گرداند. تحریم‌ها قبلاً کارساز بوده‌اند، احتمالاً باز هم کارساز خواهند بود.»

پمپئو به رهبر کره شمالی التماس کرده بود
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۱:۲۵

وزیر امور خارجه کره شمالی امروز(جمعه) مایک پمپئو را یک "گیاه سمی" در دیپلماسی آمریکا خوانده و قول داد "رویای پوچ" تسلیم شدن پیونگ یانگ به تحریم‌ها را نقش بر آب کند.

ری یونگ هو، گفت، او نمی‌تواند نسبت به "اظهارات بی‌مهابای" پمپئو بی‌تفاوت باشد زیرا همزمان با بالا گرفتن احتمال از سرگیری مذاکرات دو کشور مطرح شده‌اند.

ری یونگ هو تاکید کرد، از نظر او پمپئو "گستاخ" است چون در سفرهای مکررش به کره شمالی و دیدار با کیم جونگ اون، برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و ارتقاء روابط دوجانبه "التماس کرده بود".

دستگیرشدگان در مشهد همان ۱۲ نفر هستند / اعترافی نکرده ان
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۱:۲۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به انتشار خبری در شب گذشته مبنی بر دستگیری عناصر ضد انقلاب در مشهد گفت: افراد دستگیر شده همان ۱۲ نفری بودند که هفته گذشته دستگیر شدند، این افراد یک گروه برانداز بوده که وارد مشهد شده شدند.

حسن جعفری ادامه داد: مطرح شده بود دستگیری آن‌ها به این دلیل بوده که نامه‌ای را خطاب به رهبری امضا کرده بودند. در توضیحات مشخص است که ۵ نفر این افراد متعلق به مشهد و سایر افراد متعلق به نقاط دیگر بودند، چطور هر ۱۲ نفر یک‌باره به مشهد آمدند، اگر نامه امضا کردند، دوباره که قصد انجام این کار را نداشتند که در یک نقطه تجمیع شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص موضوع مطرح شده مبنی بر برنامه این افراد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این موارد تفسیر افرادی است که خبر را منتشر می‌کنند. اقدام و طراحی آن‌ها در مرحله بازجویی است و هنوز اعترافی نکردند که هدفشان کاندیدا‌ها و انتخابات بوده است. آن‌ها قصد ایجاد ناامنی داشتند، اما اینگونه نبوده که هدف خاصی را مشخص کنند.

جانسون در دیدار با مکرون پایش را روی میز گذاشت
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۰:۵۵

لایو خبر - 1 شهریور 98

رفتار جنجال‌برانگیز و غیر متعارف «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، وی را در کانون انتقادات گسترده شبکه های اجتماعی قرار داد.

رسانه‌ها روز پنجشنبه تصویری از دیدار مکرون و جانسون را در کاخ الیزه منتشر کرده که در آن نخست وزیر انگلیس در مقابل رئیس جمهوری فرانسه پایش را روی میز گذاشته است.

آمریکا: ایران ان پی تی را نقض نکرده
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۰:۵۵

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه اش به کنگره این کشور ضمن تجدیدنظر درباره ارزیابی اش از پایبندی ایران به توافقنامه های بین المللی کنترل تسلیحات هسته ای، اذعان کرد، تهران توافقنامه منع اشاعه هسته ای(ان پی تی) را نقض نکرده است.

وزارت اطلاعات: یک فتنه جدید در مشهد خنثی شد
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۰:۵۳

اداره کل اطلاعات خراسان رضوی روز پنجشنبه گزارش داد: توطئه جدیدی از ضد انقلاب در مشهد خنثی شد. این گزارش می افزاید: برخی عناصر خودفروخته و وابسته به جریانات ضد انقلاب خارج نشین، به دستگیر شدگان اخیر در مشهد ماموریت طراحی و اجرای توطئه و فتنه جدیدی را داده بودند که این توطئه با حضور عوامل نفوذی کشف و خنثی شد.

در ادامه این گزارش آمده است: آنها با تحریک احساسات اقشار مختلف جامعه به ویژه ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و تحریک اقوام و مذاهب ضمن برپایی تجمعات اعتراضی قصد داشتند با همکاری رسانه ها و شبکه های ماهواره ای معاند، به تدریج فضای جامعه را ملتهب نمایند. همچنین ماموریت داشتند در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با برقراری ارتباط برنامه ریزی شده با نامزد های منتقد ضمن تند کردن مواضع آنان از فضای باز سیاسی برای ایجاد آشوب و درگیری های داخلی استفاده کرده و با ایجاد فتنه جدید خطوط القایی دشمنان ملت ایران را به پیش ببرند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۰۴:۰۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان