arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

اولین آزمون فدراسیون فوتبال برای معرفی خاطیان دیدار استقلال - فولاد/ چه کسی سنگ را پرتاب کرد؟

شکسته شدن سر دروازه‌بان ذخیره استقلال پس از دیدار با فولاد، می‌تواند شروع خوبی برای برخورد با خاطیان و البته نمایش دادن استانداردهای لازم در ورزشگاه‌ها باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تسنیم، پس از وقفه 21 روزه در شروع لیگ برتر برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها، این انتظار وجود داشت که از شروع فصل مقابل بسیاری از بی‌نظمی‌ها گرفته شود. با این حال در هفته نخست لیگ برتر موضوع بلیت فروشی الکترونیکی و عبور تماشاگران از گیت‌ها حاشیه‌ساز شد که البته مسئولان فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها اعلام کردند این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

با این حال یکی از تأکیدات فدراسیون فوتبال در بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها به جز بلیت فروشی الکترونیکی و گیت‌گذاری در ورزشگاه‌ها، نصب دوربین‌های مداربسته روی سکوها بود. دوربین‌هایی که با شماره صندلی و شماره بلیت خریداری شده بتواند تماشاگرانی که در ورزشگاه بی‌نظمی کرده یا مرتکب تخلف می‌شوند، شناسایی کند. اتفاقات تلخی که سال گذشته در برخی دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی رخ داد، عزم فدراسیون را برای برخورد با خاطیان بیشتر کرد.

حالا در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم، تماشاگران منتسب به باشگاه استقلال با پرتاب اشیا به سمت تیم داوری بی‌نظمی کردند و برخورد سنگ پرتاب شده به سمت زمین و تونل ورزشگاه آزادی، سر حسین پورحمیدی، دروازه‌بان ذخیره استقلال را شکست. اکنون با توجه به این اتفاقات روی سکوها از شروع بازی‌های این فصل، انتظار می‌رود خاطیان هر چه زودتر شناسایی شده و با آنها برخورد صورت بگیرد.

باید دید فدراسیون فوتبال که اعلام کرده بود تا زمان استاندارد نبودن ورزشگاه‌ها اجازه شروع لیگ را نمی‌دهد، در اولین مواجهه با بی‌نظمی روی سکوها، چگونه برخورد خواهد کرد و آیا قادر به شناسایی خاطیان خواهد بود یا خیر. پیش از بازی نیز گفته شده بود که گیت‌های ورزشگاه آزادی باز هم دچار مشکل شده و برخی بدون بلیت وارد ورزشگاه شده‌اند، اما باشگاه استقلال این موضوع را تکذیب کرد. با این حال، در صورتی که گیت‌های ورودی نیز دچار مشکل بوده باشد و همین مسئله بی‌نظمی را به بار آورده باشد، باید این سؤال را پرسید آیا واقعاً لیگ نوزدهم با رعایت استانداردها آغاز شده است یا خیر؟

اگر فرد خاطی که سر دروازه‌بان استقلال را شکست، معرفی نشود و با او برخوردی صورت نگیرد مشخص می‌شود که تأخیر در شروع لیگ برتر عملاً بی‌فایده بوده است.

نظرات بینندگان