arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

فاطمه ذوالقدر، موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: انتظارات ما برای وزیر زن محقق نشد اما حاجی میرزایی از توانمندی‌های بانوان استفاده کند / انتظار ما از وزیر، مقابله با مافیای کنکور و رشد قارچ گونه آموزشگاه‌ها است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم به کارگیری بانوان در وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: اگرچه انتظارات ما برای وزیر زن محقق نشد ولی لازم است آقای وزیر از توانمندی‌های بانوان استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم به کارگیری بانوان در وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: اگرچه انتظارات ما برای وزیر زن محقق نشد ولی لازم است آقای وزیر از توانمندی‌های بانوان استفاده کند.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اظهار کرد: امروز که رئیس جمهور آقای حاجی میرزایی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد لازم است مطالبی را بیان کنم. ایشان با سابقه طولانی در نظام آموزشی با دولت همکاری داشته و عضویت شورای معاونان معلمان را در کارنامه خود دارد. وی از نیروهای توانمند و یک معلم واقعی بوده و در پاک‌دستی ایشان شکی نیست.

وی افزود: ایشان در برنامه‌های خود نکات قابل توجهی را مطرح کردند از جمله توسعه و ترویج فعالیت‌های پرورشی، آموزشی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف عبادی و اعتقادی، سیاسی و هنری، ارتقای بهداشت و سلامت و ایمنی دانش‌آموزان، اشاعه فرهنگ اقامه نماز و توجه به اردوها و فعالیت‌های پرورشی. همچنین تدوین برنامه جامع تأمین بهسازی منابع، اصلاح نظام پرداخت براساس شایستگی‌ها، متناسب‌سازی منابع انسانی در چارچوب برنامه‌های درسی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآوری معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش، تأمین و تربیت سرمایه انسانی با محوریت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و بهره‌مندی از سایر دستگاه‌ها مواردی است که در برنامه‌های ایشان به چشم می‌خورد.

ذوالقدر ادامه داد: هر چند انتظارات ما برای وزیر زن محقق نشد، ولی انتظار داریم وزیر پیشنهادی از توانمندی‌های زنان در پست‌های مدیریتی، معاونت‌های وزارتی و مدیر کل استان‌ها استفاده کند. همچنین لازم است ایشان با مافیای کنکور و رشد قارچ گونه آموزشگاه‌ها مقابله کند.

نماینده مردم تهران در پایان اضافه کرد: توجه به مطالبه فرهنگیان، توجه به نهضت سوادآموزی‌ها، رتبه‌بندی معلمان و مسائل پرورشی و ورزشی و آموزشی دانش‌آموزان از جمله مواردی است که آقای وزیر باید به آن توجه کند. امیدواریم با رأی بالا این برنامه خوب محقق شود.

نظرات بینندگان