arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / طرح دوباره احتمال دیدار ترامپ و روحانی در نیویورک / اعلام جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی / حشد شعبی صاحب نیروی هوایی شد / روسیه هم به تنگه هرمز کشتی می‌فرستد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات گام سوم ایران - سخنگوی وزارت امور خارجه، جزئیات نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران را اعلام کرد. عباس موسوی گفت: در این نامه آمده است: ایران از امروز تمامی تعهدات خود در برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای را متوقف می‌کند.


گم شدن عضو مجلس خبرگان و برادرش - محمود صادقی نماینده مجلس در واکنش به گم شدن عضو مجلس خبرگان و برادرش در توییتی نوشت: برای اطلاع از وضعیت برادران صدرالساداتی با بعضی از مراجع ذیربط تماس گرفتم، برخی خبرهای منتشره را تکذیب کردند و بعضی ضمن تایید اصل خبر،یعنی خروج از منزل به قصد رفتن به بندرعباس از فرودگاه مهرآباد و قطع تلفن های همراه و ارتباط با ایشان را تایید کردند و گفتند درحال پیگیری موضوع هستند

حشد شعبی نیروی هوایی تشکیل می دهد - «حشد شعبی» در عراق اعلام کرد که یک واحد نیروی هوایی وابسته به این گروه تشکیل می‌دهد. هیات اداری در حشد شعبی طی بخشنامه ای، صلاح مهدی حنتوش را به عنوان فرمانده این واحد تعیین کرد.

پوتین: قادر به اعزام کشتی به تنگه هرمز هستیم - ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی شرقی در شهر ولادی‌وستوک درباره حضور نیروی دریایی روسیه در تنگه هرمز گفت: ما از نظر فنی برای این کار مشکلی نداریم اما خواهان کاهش تنش‌ها در این منطقه هستیم. وی در ادامه تصریح کرد، روسیه از نظر فنی قادر به اعزام کشتی به منطقه تنگه هرمز است.

«ترامپ» خواستار دیدار با «روحانی» در حاشیه نشست سازمان ملل - یک منبع آگاه در دولت آمریکا مدعی شده است که واشنگتن پیشنهاد داده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اواخر سپتامبر با همتای ایرانی در حاشیه نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل در «نیویورک» دیدار و مذاکره کند. خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش کرد، این منبع آگاه مدعی است که پیشنهاد مذاکره واشنگتن به تهران از طریق کشورهایی، چون فرانسه به تهران اعلام شده و تهران تاکنون پاسخ این پیشنهاد را نداده است.

عارف تاکنون گزارشی از عملکرد خود ارائه نداده - احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران و از فعالان اصلاح‌طلب درباره عملکرد محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس و شورای عالی سیاست‌گذاری به «انتخاب» گفت: باید دکتر عارف گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد تا بتوانیم در مورد او قضاوت کنیم. تا کنون گزارشی به شورا و جریان‌های اصلاح‌طلب نداده‌اند.

سربازان لازم نیست با نمره ۴ کچل کنند - رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: ستادکل نیروهای مسلح منع اجبار سربازان برای تراشیدن موی سر را به استان های سراسر کشور ابلاغ کرده و هم اکنون این ابلاغیه در استان های سراسر کشور عملیاتی شده است. پیشتر اعلام شده بوده تراشیدن موی سربازان با نمره ۴ از سربازی حذف شده و از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

پارلمان انگلیس با انتخابات پیش از موعد مخالفت کرد - نمایندگان مجلس عوام انگلیس چهارشنبه شب (به وقت محلی) به درخواست بوریس جانسون نخست وزیر این کشور برای برگزاری پیش از موعد انتخابات سراسری رای دادند، اما این درخواست رای کافی نیاورد. جانسون پس از آنکه نمایندگان طرح ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را تصویب کردند، خواستار برگزاری رای‌گیری برای انتخابات زودهنگام شد.

واکنش کیهان به ماجرای ازدواج دختر ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله - کیهان به ماجرای ازدواج دختر ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله واکنش نشان داد و نوشت: پایدارترین ازدواج‌ها در بین کسانی است که در سنین پایین‌تر ازدواج کرده‌اند. این روزنامه طرح اصلاح طلبان برای مقابله با «کودک همسری» را مشکوک خواند و در دفاع از ازدواج در سن پایین نوشت که سن بلوغ جنسی کاهش پیدا کرده و به گواه متخصصان بارداری در سن زیر ۲۰ سال هم خطری ندارد.

آمریکا پیشنهاد رشوه به کاپیتان هندی «آدریان دریا» را تایید کرد - یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت که واشنگتن با کاپیتان نفتکش‌های ایرانی ارتباط برقرار کرده و به آنها پیشنهادهای میلیون دلاری داده است. طبق گزارش فایننشال‌تایمز، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی به تاریخ ۲۶ اوت برای «آکلیش کومار»، ناخدای هندی‌تبار نفتکش «آدریان‌دریا» نوشت: «من برایان هوک هستم... برای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم و نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هستم. خبر خوشی برای شما دارم.»

واکنش فرانسه به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران - وزارت امور خارجه فرانسه بامداد پنجشنبه در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کرد که باید از هرگونه اقدامی که سیگنال منفی ارسال می‌کند خودداری شود.

نظرات بینندگان