arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

آیت‌الله مکارم‌: می‌خواهند با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى عظمت مراسم عاشورا را مخدوش کنند / اشعار و آهنگ‌هاى نامناسب از عظمت مراسم عاشورا خواهد کاست

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسب مراسم باشکوه عاشوراى حسینى گفت: دشمن با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى خود سعى دارد عظمت آن را مخدوش سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسب مراسم باشکوه عاشوراى حسینى گفت: دشمن با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى خود سعى دارد عظمت آن را مخدوش سازد.

به گزارش «انتخاب»، متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسب مراسم عاشوراى حسینى به شرح زیر است:

مراسم محرم و عاشورا از باشکوه‌ترین مراسم عزادارى و بزرگداشت در دنیا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و شهداى کربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى خود سعى دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراین لازم است کاملاً مراقب این جریان بود.

از جمله اشعار و آهنگ‌هاى نامناسب که قطعاً از عظمت این مراسم خواهد کاست. مداحان عزیز! مراقب باشند و اجازه ندهند تا دشمن از این طریق ضربه زند.

مسئله قمه‌زنى که یک حرکت غیرمنطقى است و به‌صورت ابزار تبلیغاتى در دست دشمن درآمده، باید براى همیشه به فراموشى سپرده شود و بدون نیاز به دخالت مسئولان انتظامى حذف شود.

عزاداران عزیز مى‌توانند به جاى آن، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا به‌وسیله آن افرادى را از مرگ نجات دهند.

از ریختن خون قربانى در خیابان‌ها و مراکز عمومى جداً خوددارى شود که هم اسباب آلودگى و نجاست مى‌شود و هم ضررهاى بهداشتى مهمى دارد.

امیدوارم همه عزیزان این نکات را رعایت کنند.

نظرات بینندگان