arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
وکس:

دونالد ترامپ فکر می کند ورزش شما را خواهد کشت / شباهت عجیب طرز فکر رئیس جمهور ایالات متحده با پزشکان دوره ویکتوریا

مدتی پیش دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود: " همه دوستان من که تمام وقت کار می کنند قصد تعویض مفصل زانو با تعویض مفصل ران را دارند. آنها  فاجعه هستند." اما خود ترامپ چقدر سالم است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدتی پیش دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود: " همه دوستان من که تمام وقت کار می کنند قصد تعویض مفصل زانو با تعویض مفصل ران را دارند. آنها  فاجعه هستند." اما خود ترامپ چقدر سالم است؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از وکس ما واقعاً نمی دانیم رئیس جمهور آمریکا در چه نوع سطحی از سلامتی قرار دارد چرا که ما هیچ وقت سوابق پزشکی کاملی از وی دریافت نکرده ایم.

اما شاید با نگاهی به طرز فکر دونالد ترامپ درباره ورزش و سلامتی بتوان شرایط وی را حدس زد.او به طور شفاف گفته عادت ندارد ورزشی انجام دهد که موجب تعریقش شود چرا که فکر می کند فعالیت بدنی شما را سریعتر می کشد. ایوان اسنوس در داستانی جالب توجه در در نیویورکر درباره چگونگی فعالیت های واقعی دونالد ترامپ می نویسد: "غیر از گلف ، او ورزش را غلط می داند او معتقد است که هر شخص یک ذخیره انرژی محدود مثل باتری در بدو تولد دارد که ممکن است با ورزش زودتر تمام شود."

بر اساس نظریه ترامپ "بدن انسان به عنوان باتری غیر قابل شارژ" در نظر گرفته می شود. این موضوع را اولین بار مایکل کرانش و مارک فیشر در کتاب خود در سال 2016 ، آشکار کردند. در بخشی از این کتاب می خوانیم: "پس از دانشگاه ، ترامپ بیشتر اوقات از هر نوع ورزشی چشم پوشی می كرد ، درواقع ترجیخ می داد وقتش را به تماشای ورزش بپردازد تا انجام ورزش. ترامپ معتقد بود بدن انسان مانند باتری و دارای انرژی محدود است ، که با تمرین فقط از بین می رود. بنابراین او حکرکت ورزشی خاصی نمی کرد. هنگامی که او دریافت که جان اودنل، یکی از مدیران ارشد کسب و کارهایش در حال آموزش حرفه ای ورزشهای سه گانه است، به او گفت:"کاملا مشخص است که می خواهید جوان بمیرید."

دونالد ترامپ فکر می کند ورزش شما را خواهد کشت / شباهت عجیب طرز فکر رئیس جمهور ایالات متحده با پزشکان دوره ویکتوریا

نیویورک تایمز در سال 2015 ، بررسی کرد و متوجه شد که ترامپ هیچ وقت اضافی را برای تعرق و ورزش اختصاص نمی دهد زیرا معتقد است که ورزش واقعاً مضر است. ترامپ بارها گفته که از رژیم غذایی خاصی یا رژیم ورزشی نیز پیروی نمی کند. او گفت: "تمام دوستان من كه تمام وقت كار می كنند ، می خواهند تعویض مفصل زانو ، تعویض مفصل ران  و عملهای مشابه انجام دهند. انها فاجعه اند. " به نظر می رسد او ایستادن پشت تریبون ها و صحبت با مخاطبانش را یک ورزش کامل می داند.

بیایید بررسی کنیم که این طرز تفکر تا چه حد عقب مانده است. آخرین باری که پزشکان در این باره با ترامپ موافقت می کردند دوره ویکتوریا بود. در آن زمان ، مردم نگران فعالیت بدنی بودند و تصور می کردند  خستگی و تپش قلب ، به ویژه در زنان ، همه بیماری ها را ایجاد می کند.

یک قرن بعد ، تفکر پزشکان کاملا تحول پیدا کرد. اکنون تحقیقات نشان می دهد که ورزش در حقیقت نزدیکترین چیزی است که ما برای درمان معجزه آسای سلامت خود در اختیار داریم. براساس گزارشها در مورد مزایای ورزش، فعالیت بدنی منظم می تواند "از زوال عقل ، دیابت نوع 2 ، برخی از سرطانها ، افسردگی ، بیماری های قلبی و سایر مشکلات جدی شایع جلوگیری کند و خطر ابتلا به هر یک را حداقل 30 درصد  کاهش دهد."

افزون بر این ها ورزش به افراد کمک می کند زندگی طولانی تر داشته باشند. بسیاری از مطالعات معتقدند ورزش تقریباً 30 درصد خطر مرگ و میر را کاهش می دهد و سیگار کشیدن بزرگترین عامل مرگ و میر زود هنگام و سالها زندگی با بیماریهای مزمن و ناتوانی است. عدم تحرک بدنی نیز نقشی موثر در مرگ زودرس دارد. درواقع ورزش منظم تا 31 درصد مانع از حمله قلبی می شود.

نظرات بینندگان