arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

برنی سندرز خطاب به ترامپ: به تو اجازه راه اندازی جنگ به خاطر دیکتاتورهای سعودی نمی دهیم

سندرز در توییتر خود خطاب به ترامپ نوشت: کنگره به شما اجازه نخواهد داد تنها به این خاطر که دیکتاتوری بی‌رحم سعودی به شما گفته جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«برنی سندرز» نماینده سنای آمریکا امروز دوشنبه با انتشار توئیتی خطاب به رئیس جمهوری این کشور گفت که بر اساس قانون اساسی ایالات متحده «تنها کنگره می‌تواند اعلان جنگ کند.»

به گزارش یورونیوز، وی در این توییت نوشت: «آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده بسیار روشن است. تنها کنگره [و نه رئیس جمهور] می‌تواند اعلام جنگ کند. و کنگره به شما اجازه نخواهد داد تنها به این خاطر که دیکتاتوری بی‌رحم سعودی به شما گفته جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کنید.»

در پی این حملات که انصار الله یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفتند دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: «تأسیسات نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرارگرفته است. ما در حال بررسی هستیم و به فراخور این که چه گروه و چه کشوری در حملات دست داشته است وارد عمل خواهیم شد.»

«مایک پمپئو » و برخی مسئولان آمریکایی بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی مدعی شدند که حمله به تأسیسات نفتی عربستان توسط ایران یا از عراق صورت گرفته است.

بنابراین گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد.

در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه ای جدید درباره عملیات بزرگ انصارالله یمن و حمله به تأسیسات نفتی عربستان و متوقف کردن نیمی از تولیدات نفتی این کشور، ریاض را به شدت تهدید کرد.

نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که عملیات حمله به پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» با پهپادهایی صورت گرفت که با موتورهای متفاوت و جدید کار می کنند، برخی از این موتورها عادی و برخی بزرگ هستند.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه با هشدار به شرکت ها و خارجی ها در عربستان تصریح کرد: به شرکت ها و خارجی های حاضر در تأسیساتی که مورد حمله ما قرار گرفتند هشدار می دهیم که در آنها نمانند زیرا همچنان در تیررس ما هستند و هر لحظه ممکن است به آنها (این تأسیسات) حمله کنیم.

در این بیانیه تأکید شده است که نظام سعودی باید محاسبه های خود را مورد بازنگری قرار داده و تجاوزش به یمن را متوقف کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که:به نظام سعودی تأکید می کند که دست ما به هر مکان و در زمانی که مشخص می کنیم می رسد.

نظرات بینندگان